باشندگان فاریاب خواهان بازگشت جنرال دوستم به کشور شدند

  • انتشار: ۹ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35010

شماری از باشند‌گان ولایت فاریاب در یک گردهمایی خواهان برگشت هرچه زودتر جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست ریاست جمهوری به کشور شدند.

آنان روز گذشته (جمعه) در یک گردهمایی گفتند که پس از رفتن معاون نخست ریاست جمهوری از کشور، ولسوالی‌های فاریاب و جوزجان ناامن شده است.

باشنده‌گان ولایت فاریاب می‌گویند که در نبود معاون نخست ریاست جمهوری، امنیت ولسوالی‌های این ولایت به هم خورده و راه‌های جوزجان و فاریاب نیز از سوی هراس‌افگنان بسته شده است.

محمد روزی، عضو شورای ولایتی فاریاب گفت: “حکومت باید زمینه‌ی ورود بدون قید و شرط رهبر مارا فراهم کند، زیرا بودن او در بین مردم اش حتمی است.”

از سویی هم شماری از آنها تاکید کردند که در مکتب‌های ولسوالی‌هایی که زبان مردم در آن اوزبیکی یا ترکمنی است، هنوز هم کتاب‌ها به زبان دری و پشتو درس داده می‌شود که باید تغییر کند.

اشتراک کنندگان این گردهمایی هشدار دادند که اگر حکومت به خواسته هایشان توجه جدی نکند دست به نافرمانی‌های مدنی از جمله مسدود کردن شاهراه ها در شمال خواهند زد.

این گردهمایی در حالی در حمایت از دوستم برگزار می شود که چند روز قبل آقای دوستم که در ترکیه بسر می‌برد در یک تماس تلفنی با یک نشست فرهنگی ترک تباران مقیم بلجیم گفته بود به دلیل بعضی از ئوطئه ها نمی تواند به کشور باز گردد.

جنرال دوستم همچنان گفته که از گسترش حضور داعش در شمال افغانستان نگران است.

آقای دوستم گفته است که گروه داعش در حال حاضر عملا در قوش تپه ولایت جوزجان مشغول سربازگیری است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در ماه‌های اخیر بارها نزدیکان آقای دوستم از بازگشت او به کابل به زودی خبر داده‌اند.

آقای دوستم که رهبری حزب جنبش ملی را نیز بر عهده دارد، از بیش از ۸ ماه قبل در ترکیه به سر می‌برد. منابع نزدیک به او گفته‌اند که معاون اول رئیس جمهوری برای درمان بیماری خود به این کشور سفر کرده، اما برخی منابع دیگر گفته‌اند که او به نحوی “تبعید” شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟