بازی یا قاتل سریالی جدید

  • انتشار: ۱۹ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 47191

به گزارش خبرگزاری اطلس،بازی‌های اینترنتی در فضای مجازی طرفداران مخصوص به خود را دارد و اغلب افراد به ویژه کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای از انواع بازی‌های مختلف را در تبلت خود گردآوری می‌کنند و بخشی از زمان اوقات فراغت خویش را به دنبال کردن این بازی‌ها اختصاص می‌دهند.

در برخی از مواقع بعضی از بازی‌های اینترنتی چالش‌ها و حواشی متعدد و بحث برانگیزی را به دنبال دارند و تبعات دنبال کردن آن‌ها فرد بازی کننده را دچار آسیب کرده و تبعات و عواقب جبران ناپذیر آن‌ها گاهی تا تشویق وی به خودکشی و گرفتن جانش پیش می‌رود.

مطمئنا نام بازی اینترنتی پر چالش «نهنگ آبی» را که در سال گذشته با تشویق برخی از کاربران فضای مجازی به خودکشی، چند قربانی گرفت را به خاطر دارید و ماجرای قربانی شدن چند تن از کودکان و نوجوانان در برخی از کشورهای دنیا در اثر پیوستن به این چالش را شنیده‌اید.

دعوت شما به یک چالش پردردسر با ارسال پیام از کاربری ناشناس

«مومو» همان عروسک ژاپنی است که ابتدا با حسابی به همین نام در صفحه اینستاگرام ثبت شد و پس از مدتی به عنوان یک بازی چالش برانگیز برای خودکشی رایج شده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است و متاسفانه تا کنون 2 قربانی که یکی از آن‌ها را دختری 12 ساله شامل می‌شود را به جای گذاشته است.

با وجود عدم شناخت کافی بسیاری از افراد نسبت به بازی «مومو» نگاهی گذرا به تصاویر پروفایل صفحات شخصی افراد در شبکه‌های اجتماعی، از فراگیر شدن این بازی پر چالش در آینده‌ای نه چندان دور حکایت دارد و کودکان و نوجوانان به دلیل استقبال از مسئله تقلید و شبیه سازی خود به شخصیت‌های مشهور واقعی و مجازی بیش از سایرین در معرض آسیب‌های ناشی از آن  قرار دارند.

بازی پر چالش «مومو» این روزها در صفحات مجازی مورد بحث  بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی  با طرز فکرها و نگرش‌های مختلف واقع شده است و در این گزارش بنا داریم نکاتی مهم و ضروری را برای افزایش آگاهی و دانش مخاطبان به ویژه والدین برای مراقبت و محافظت بیشتر از فرزند خود در خصوص این بازی اینترنتی ارائه دهیم.

بر اساس خبرهای موجود در رسانه‌های مختلف خبری، بازی momo در برنامه واتس آپ (whats app) کاربری با شماره‌ای ناشناس شما را به چالشی دعوت می‌‌کند تا در نهایت شما به «مومو» پیامی ارسال کنید.

در مرحله بعد و پس از ارسال پیام از طرف شما تصاویر ترسناک و پیام های خشونت آمیزی از طرف کاربر ناشناس برای شما ارسال می‌شود و به انواع مختلف شما را به خشونت طلبی و گرایش به هیجانی کاذب و در نهایت به خودکشی تشویق می‌کند.

منبع:ایران آنلاین

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟