معرفی بازی های کاغذی سرگرم کننده

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 76449

یادش بخیر قدیم تر ها که موبایل و تبلیت و وسایل سرگرم کننده کنونی وجود نداشت، بازی های کاغذی سرگرمی اصلی ما به شمار می رفت. بازی های کاغذی در عین حال که ساده، بی هزینه و بی دردسر بودند، بسیار سرگرم کننده نیز به شمار می رفتند و طرفداران زیادی داشتند.

بازی های کاغذی امکانات زیادی نمی خواهند و برای انجام این بازی ها فقط به یک کاغذ و قلم نیاز دارید. بازی های کاغذی انواع مختلفی دارند که در این مطلب به چند مورد از خاطره انگیز ترین آنها اشاره می کنیم:

اسم فامیل، از پر طرفدار ترین بازی های کاغذی

اسم فامیل از بازی های کاغذی بسیار پر طرفدار است. وقتی بحث بازی کاغذی به میان می آید همه پیشنهاد اسم و فامیل را می دهند. این بازی کاغذی به صورت گروهی بین دو نفر یا چندین نفر انجام می شود که اگر تعداد شرکت کننده بیشتر باشد یجان بازی نیز بیشتر می شود.

بازی های کاغذی

برای شروع بازی نیاز به یک قلم و کاغذ دارید و بر روی آن اسم، فامیل، اشیاء، شهر، حیوان، میوه و هر چیز دیگری که خودتان بخواهید را ثبت می کنید. بعضی ها بنابر سلیقه خود ممکن است موارد دیگری را نیز اضافه کنند تا هیجان مسابقه بیشتر شود.

نفر اول که داوطلب می شود یک حرف را انتخاب می کند و همه باید با آن حرف تمام ردیف های را پر کنند. در این بازی کاغذی سرعت عمل و حضور ذهن حرف اول را می زند چرا که با سرعت عمل شما از بقیه پیشی گرفته و نفر اول مسابقه می شوید.

نقطه بازی

نقطه بازی یکی دیگر از بازی های کاغذی گروهی است که حسابی فکر و ذهن شما را مشغول می کند. در این بازی نیز شما به قلم و کاغذ نیاز دارید و بر روی آن نقطه هایی را می گذارید که باز هم بستگی به خودتان دارد که تمام صفحه را نقطه چین کنید یا قسمتی از آن را.

شروع بازی اینگونه است که نفر اول یک خط را بین دو نقطه می کشد و نفرو دوم هم همینطور. این خط کشیدن ها همینطور ادامه پیدا می کند تا یک نفر برای خود یک مربع را از چهار نقطه ای که ترسیم کرده درست کند. هر خانه ای که توسط او کامل شد درون خانه را با اولین حرف اسم خود می نویسند. کسی که توانست یک خانه را برای خود کند جایزه دارد و جایزه آن است است که یک خط دیگر را بکشد و در آخر هر کس تعداد خانه هایی که از آن خود کرده بود بیشتر باشد برنده است.

کاغذ چسباندن روی پیشانی

کاغذ چسباندن روی پیشانی یکی از بازی های کاغذی خنده دار و هیجان آور و پر طرفدار است. این بازی معمولا به تعداد نفرات بالای ۱۰ نفر نیاز دارد. در این بازی هر دفعه یک نفر از میان جمع انتخاب و سوژه بازی می شود؛ او را روی صندلی نشانده و بقیه اعضا با مشورت هم کلمه ای را انتخاب کرده و روی پیشانی او می چسبانند. حواسمان باشد که سوژه مان اصلا متوجه نوشته روی کاغذ نشود. سوژه انتخابی ما آنقدر از بقیه اعضا سوال می پرسد و از چیزهای مختلف پرس و جو می کند تا بالاخره حدس بزند که چه کلمه ای روی پیشانی اش نوشته شده است. زمانی که کلمه مورد نظر را حدس زدید نوبت نفر بعدی می رسد.

بازی مار و پله

این بازی نیز یکی دیگر از انواع بازی های کاغذی است. این بازی را شاید تا به حال همه ما یک بار امتحان کرده باشیم. در این بازی شما احتیاج به صفحه مخصوص مار و پله و منچ و تاس دارید. این بازی را نیز می توانید هم دو نفره و هم بالای دو نفر انجام دهید.

برای اینکه مشخص شود که چه کسی نفر اول مسابقه را شروع می کند تاس می اندازید تا اینکه شش بیاورید. نفر اولی که شش بیاورد بازی را شروع می کند و هر نفر مهره های رنگی مورد نظر خود را برای خودش انتخاب می کند.

نفر اول که بازی با او شروع می شود با انداختن تاس هر عددی را آورد مهره خود را به حرکت درآورده و نوبت به نفر دوم می رسد. هر کس بین بازی با تاس شش بیاورد جایزه دارد و جایزه او این است که یک بار دیگر شانس انداختن تاس را دارد.

کاغذ بازی با مار و نردبان ترسیم شده است. وقتی که مهره روی نردبان برود از ابتدای نردبان تا انتهای آن که روی هر مرحله ای هست صعود کرده و چند ردیف بالاتر می رود و اگر به نیش مار بخورد بازی را باید برگردد و از قسمت دم مار شروع کند.

دوز

دوز نیز یکی از بازی های کاغذی پر طرفدار دو نفره می باشد. برای این بازی شما نیاز به یک کاغذ و قلم دارید. بر روی کاغذ جدولی مربع که هر ضلع آن متشکل از سه قسمت است رسم می کنید. هر یک از طرفین یک مهره اختصاصی برای خودش انتخاب می کند و سعی می کند که یکی از ردیف های افقی، عمودی یا قطری را از آن خود کند. اگر مهره های انتخابی یه صورت افقی یا عمودی یا قطری پشت سر هم ردیف شوند دارنده مهره برنده بازی می شود.

واژه های شعر

این نوع از بازی های کاغذی نیز آسان و سرگرم کننده است که در آن نیازمند به یک کاغذ و قلم هستید. یک نفر که داوطلب می شود روی کاغذ چند قسمت از یک آهنگ معروف را می نویسد و چند کلمه آن را خالی می گذارد و بقیه باید حدس بزنند که جای خالی با چه کلمه ای پر می شود.

در هر دوره هر نفر یک بار را اجازه دارد تا ی کلمه را حدس بزند. اگر درست حدس زد جایزه او این است که دوباره یک کلمه دیگر حدس بزند و اگر اشتباه گفت نوبت نفر بعدی می شود و در آخر برنده بازی کسی است که بیشتری حدس را زده باشد.

امیدواریم از بازی های کاغذی که برای شما شرح دادیم لذت برده باشید و وقتی به مهمانی رفتید با بقیه بتوانید اوقاع خود را به خوشی سپری کنید. این بازی ها هم شما را از لحاظ ذهنی و سرعت عمل تقویت می کند و هم ساعت ها با آن سرگرم خواهید شد.