بازی جرأت و حقیقت و پیامدهای آن بر روابط خانوادگی

  • انتشار: ۲۱ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 97453

بازی جرأت و حقیقت یکی از بازی هایی است که این اواخر در جمع های خانوادگی و دوستانه رواج زیادی یافته و طرفداران خودش را دارد، در اینکه هر محفلی نیاز به نوعی سرگرمی و بازی دارد، شکی نیست ولی بازی جرأت و حقیقت علیرغم محبوبیت بالایی که دارد موجب دردسرها و تنش هایی نیز در روابط خانوادگی و یا رابطه میان دوستان شده است.

بازی جرأت و حقیقت

در این مطلب، در مورد این بازی و پیامدهای آن بر روابط خانوادگی و عاطفی می پردازیم.

جرأت یا حقیقت؟!

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به چالش کشیدن افراد را دوست دارید و یا در خود احساس جسارت زیادی می کنید و گمان می کنید که می توانید از پس هر کاری بربیائید؛ این بازی می تواند شما و جمع دوستانه یا خانوادگی تان را لذت بخش نموده و خاطرات خوشی را برای شما و سایرین بیافریند.

در مورد اهداف این بازی گفته شده که علاوه بر سرگرمی و هیجان آن، می تواند شناخت بهتری از هر یک از شرکت کنندگان نسبت به دیگران ایجاد نماید اما توجه به این نکته ضروری است که همجنان که این بازی می تواند سبب شناخت گردد، از سوی دیگر می تواند از اسراری پرده بر دارد که کمی خطرناک بوده و گاها منجر به سوء تفاهم های بزرگی شود.

نکته ای که در این بازی حائز اهمیت است این است که در بخش پاسخ دهی به حقیقت، معمولا سوالاتی پرسیده می شود که افراد در حالت عادی به آن سوالات به هر دلیلی پاسخ نداده و از جوابگویی طفره می روند.

بازی جرأت و حقیقت

در این صورت معمولا افراد برای روبرو نشدن با سوالات این چنینی جرأت را انتخاب می کنند، که در این صورت نیز معمولا انجام اموری از افراد خواسته می شود که جسارت بسیار بالایی می طلبد و به اینگونه است که جرأت و جسارت آنها به چالش کشیده می شود.

گفته می شود که این بازی از قدیم الایام میان مردم رواج داشته است و سابقه آن به سال ۱۷۱۲ یونان قدیم بر می گردد که با نام سوال و دستور شناخته می شده است.

شیوه انجام بازی

در حال حاضر این بازی به دو روش انجام می شود:

در روش ا ول شرکت کنندگان در بازی، بصورت دایره وار می نشینند و بطری ای در وسط محفل به چرخش در می آید، هنگامی که بطری از چرخش باز ایستد، سر بطری به طرف هر کدام از شرکت کنندگان که قرار گرفته باشد، آن شخص منتخب بازی است و می تواند بازی را با انتخاب جرأت یا حقیقت شروع کند.

اگر فرد منتخب جرأت را انتخاب کند باید هر دستوری که از سایرین به او می رسد را بدون کم و کاست انجام دهد و اگر حقیقت را انتخاب نماید، باید به سوالی که از او پرسیده می شود در نهایت صداقت پاسخ دهد.

روش دوم این بازی به این صورت است که سوالات جرات و حقیقت از قبل طراحی و نوشته می شوند و افراد به دو دسته تقسیم می شوند. کم سن ترین فرد از هر دو دسته برای پرسش گری از دسته دیگر انتخاب می شوند.

همچنین فرد پاسخ گو را نیز پرسش گر تعیین می نماید و فرد جواب دهنده در این مرحله باید میان جرأت و حقیقت یک مورد را انتخاب نموده و به سوالاتی که بصورت تصادفی از میان سوالات بیرون کشیده می شود پاسخ دهد.

قابل ذکر ست که فرد پاسخگو نمی تواند انتخاب خود در مورد پاسخ به حقیقت یا جرأت را تغییر دهد.

بازی جرأت و حقیقت

سوالات این بازی برای هر رده سنی و یا هر محفلی می تواند به صورت اختصاصی در نظر گرفته شود چون مخاطبان آن از کودک و جوان و حتی میانسالان و … می باشد.

موضوعاتی که معمولا در این بازی به چالش کشیده می شوند عمدتا سوالات خصوصی، عاشقانه، حتی سواالات بی ادبی یا مثبت هجده می باشد.

پیامدهای بازی بر روی روابط خانوادگی

اینطور می توان گفت که چالش، بازی، هیجان، سرگرمی و هر آنچه را که در یک جمع دوستانه یا خانوادگی به آن نیازمندید در این بازی وجود دارد، به شرطی که حد و مرزی را برای بازی تان در نظر بگیرید.

در چالشی که در یکی از صفحات مجازی برای این بازی گذاشته شده بود، عمده ی افرادی که این بازی را انجام داده بودند در ادامه روابط شان با شریک زندگی یا دوستان شان دچار تنش شده بودند.

طبق آنچه که این عده از افراد عنوان کردند سوالات حقیقت و پاسخ هایی که گاها به آن ها داده شده است، حقیقت ها و رازهای تلخی را بازگو نموده که موجب از هم پاشیدگی کانون خانوده شده است.

و یا نظر سایرین را نسبت به افراد دچار ابهام و تشویش ساخته است.

آنچه که بدیهی است این است که همه افراد نسبت به شنیدن موارد منفی یا شوخی هایی که در این بازی به آن پرداخته می شود، بصورت یکسان برخورد نمی کنند، در ا کثر موراد سوالات و پاسخها و یا موضوعات بخش جرأت مورد حساسیت زیاد افراد شده و بازی ای را که برای سرگرمی شروع کرده بودید، با پایان تلخی مواجه خواهد کرد.

سوالات بخش حقیقت می تواند روشن کننده موارد و مسائلی باشد که خوشایند شما یا دوستان و یا شریک زندگی تان نیست، گرچه یکی از اهداف این بازی شناخت بیشتر شما از یکدیگر عنوان شده است ولی این شناخت در موارد زیادی موجب آسیب های جدی به کیان خانواده و منجر به دعواهای خانوادگی بیشماری شده است که حتی در برخی موارد پلیس نیز دخالت در ختم ماجرا داشته است