بازگشت پرسر و صدای کتاب «هیتلر»

  • انتشار: ۱۶ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 16757

کتاب «نبرد من» نوشته «آدولف هیتلر» در اولین تجدید چاپ پس از جنگ جهانی دوم در آلمان، ۸۵ هزار جلد فروخت.

به گزارش ایسنا، گاردین نوشت: موسسه تاریخ معاصر مونیخ که چاپ کتاب «نبرد من» هیتلر را در آلمان بر عهده دارد، اعلام کرد این اثر از سال گذشته که برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم در این کشور مجوز نشر گرفته، با استقبال فراوانی مواجه شده و به چاپ ششم رسیده است.

این کتاب از ژانویه سال گذشته دوباره وارد چرخه چاپ کتاب آلمان شده و تاکنون ۸۵ هزار جلد فروخته است. این انتشارات ابتدا قصد داشت تنها ۴۰۰۰ هزار نسخه از این دوجلدی را روانه بازار کند اما تقاضای بالا از سوی کتاب فروشی ها، کار را به چاپ ششم رسانده است.

«نبرد من» در سال گذشته اغلب در فهرست پرفروش ترین های ادبیات غیرداستانی مجله «اشپیگل» قرار داشت و حتی به مدت دو هفته در ماه آوریل صدرنشین این جدول بود.

مدیر این انتشارات اعتقاد دارد ترس از تبلیغ و گسترش افکار و جهان بینی «هیتلر» کاملا از بین رفته و به همین دلیل، قصد دارد به توزیع این کتاب در نقاط دیگر آلمان و اروپا اقدام کند. این ناشر همچنین گفت که ترجمه های انگلیسی و فرانسوی این کتاب به زودی آماده چاپ می شوند.

آمارهای ارائه شده از سوی کتاب فروشی ها نشان می دهد علاقه مندان به آثار سیاسی، تاریخی و تحصیل کرده ها بیشتر از «نبرد من» استقبال کرده اند.

دولت آلمان به مدت ۷۰ سال از انتشار کتاب هایی که موضوعاتی جنجالی داشتند و به قربانیان حکومت نازی بی احترامی می کردند، جلوگیری می کرد. اما «نبرد من» از ژانویه سال گذشته به فهرست عمومی وارد و انتشار آن آزاد شد.

این کتاب شبه زندگی نامه ای از «آدولف هیتلر» است که پایه ایدئولوژی های نازیسم او را دربردارد. او این کتاب را در سال ۱۹۲۴ زمانی که در باواریا به جرم خیانت زندانی بود، نوشت. ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه از این کتاب در آلمان به چاپ رسید و از سال ۱۹۳۶ حکومت نازی یک نسخه از آن را به عنوان هدیه ازدواج به زوج ها می داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟