بازهم «دختران» مسموم شدند؛ اینبار در هرات

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 6258

مقامات محلی در ولایت های هرات و بدخشان می گویند که ده ها دانش آموز دختر مسموم شدند، وضعیت صحی برخی این دانش آموزان نگران کننده خوانده شده است.

به گزاترش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، اصیل الدین جامی، معاون والی هرات در گفتگو با رسانه ها  عنوان کرد که بیش از ۹۰ دانش آموز لیسه دخترانه «استقلال» در منطقه باغدشت شهر هرات بر اثر تنفس یک نوع گاز ناشناخته مسموم شده اند.
معاون والی هرات افزود این رویداد صبح امروز رخ داده است و به گفته او احتمال می رود، پخش گاز مایع از دکانی که در نزدیکی این مکتب قرار دارد، سبب بروز این حادثه شده باشد.

عزیزالرحمن سروری، سرپرست معارف هرات اما می گوید که این رویداد یک موضوع عادی نیست و او احتمال داد که افراد خاصی به گونه هدفمندانه اقدام به «گاز پاشی» این مکتب کرده باشند.

آقای سروری در این مورد از فرد یا گروهی نام نبرد اما گفت که تحقیقات در مورد آغاز شده است. به گفته او، تمامی این ۹۰ دانش آموز در حال حاضر در بیمارستان دولتی هرات بستری هستنند.

سروری گفت که دانش آموزان در برخی از ولسوالی های هرات مشکل امنیتی دارند، و او از مقامات امنیتی خواست که برای حفظ جان دانش آموزان و تامین امنیت مکاتب وارد عمل شوند

پولیس هرات اعلام کرده است که فروشنده گاز مایع نزدیک این مکتب بازداشت شده اما هنوز معلوم نیست که آیا او در این حادثه دست داشته است یا نه.
ماموران پولیس می گویند که تحقیقات پیرامون چگونگی وقوع این حادثه آغاز شده است.

از شروع سال تعلیمی تا کنون، این دومین رویداد مسمومیت دانش آموزان در ولایت هرات است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟