بازداشت 40 شاهزاده و مقام سعودی به شمول بن طلال میلیاردر این کشور

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 32906

پادشاهی عربستان به بهانه مبارزه با فساد مالی، دستور بازداشت 10 شاهزاده و 30 مقام سابق و فعلی را صادر کرد. گفته شده در بین بازداشت شده شاهزاده ولید بن طلال نیز شامل است.

منابع خبری گزارش کردندکه دستور بازداشت شیخ ولید الابراهیم رئیس گروه ام بی سی، ولید بن طلال میلیاردر معروف سعودی، خالد التویجری رئیس سابق دیوان امیری و عادل فقیه وزیر سابق کار صادر شده است.چهار وزیر فعلی کابینه سعودی هم در فهرست بازداشت شدگان قراردارند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده است که یک مقام بلندپایه سعودی تایید کرد شاهزاده ولید بن طلال و ابراهیم العساف وزیر دارایی سابق عربستان سعودی بازداشت شده اند و در این کشور تحت بازجویی هستند.

آقای طلال که اوایل سال جاری به افغانستان سفر کرده بود از علاقمندی اش به سرمایه گذاری در افغانستان خبر داده بود.

ولید بن طلال یکی از اعضای خاندان حاکم عربستان سعودی است. وی رئیس هیئت مدیره کینگدام هولدینگ کمپانی (کی‌اچ‌سی) است. کمپانی مزبور از سهامداران بانک سیتی‌گروپ آمریکا و شهربازی یورو دیزنی است و سهامش در بازار بورس عربستان عرضه می‌شود.

پادشاه عربستان روز شنبه دستور تشکیل کمیته مبارزه با فساد به ریاست پسرش محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را صادر کرد. افزایش فساد در عربستان شاه را مجبور به تشکیل کمیته مبارزه به ریاست ولیعهد کرد

رسانه های سعودی گزارش کردند ، به موجب فرمان ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، این کمیته در خصوص موضوعات مربوط به فساد اموال عمومی فعالیت خواهد کرد.

اعضای این کمیته را هیات نظارت و تحقیق، رئیس هیات ملی مبارزه با فساد، رئیس دیوان نظارت عمومی، دادستان کل و رئیس سازمان امنیت عربستان تشکیل می دهند.

از جمله ماموریت های این کمیته مقابله با فساد و برخورد با دست اندازی به اموال عمومی اعلام شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟