بازداشت ۲۰۰ مهاجر غیرقانونی پاکستان در مرزهای ایران

  • انتشار: ۲۲ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 91696

۲۰۰ مهاجر غیرقانونی در مرزهای ایران شناسایی و بازداشت شدند.

به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستان امروز (چهارشنبه) گزارش دادند: جمهوری اسلامی ایران ۲۰۰ مهاجر غیرقانونی پاکستانی که درصدد تردد غیرمجاز در خاک ایران و حرکت به سمت ترکیه و اروپا بودند، را بازداشت کرد.

در این گزارش آمده است: برخی از افراد بازداشت شده قصد داشتند تا از مسیر زمینی ایران به ترکیه و سپس اروپا حرکت کنند اما آنان ناکام ماندند.

روزنامه انگلیسی زبان «بلوچستان اکسپرس» چاپ شهر کویته نیز دراین زمینه گزارش داد: برخی از مهاجران غیرقانونی پاکستانی به جرم اقامت و تردد غیرقانونی، در شهرهای مختلف ایران شناسایی و پس از بازداشت و اقدامات قانونی، در گذرگاه مرزی میرجاوه (تفتان) تحویل مقامات مرزی پاکستان شدند.

روزنامه پاکستانی «جنگ» سی‌ام تیر/ سرطان امسال نیز گزارش داد: جمهوری اسلامی ایران ۱۷۰ مهاجر غیرقانونی پاکستانی که درصدد تردد غیرمجاز در خاک ایران و حرکت به سمت ترکیه و اروپا بودند، را بازداشت و تحویل مسئولان پاکستانی در مرز مشترک دو کشور داد.

رسانه های پاکستان  در گزارش های خود تاکید کردند: اتخاذ تدابیر و اقدامات موثر در مرزهای شرقی به ویژه توسط کشور پاکستان برای مبارزه با پدیده رو به رشد قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی در منطقه اجتناب ناپذیر است. جمهوری اسلامی ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی، در مسیر مهاجرت غیرقانونی از کشورهای پاکستان و افغانستان به مقصدهای اروپایی قرار گرفته است، به همین دلیل تعامل بیشتر برای مبارزه با این معضل اجتماعی نیاز روز است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟