بازداشت یکی از خطرناک‌ترین سرکردگان داعش در عراق

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 140298

رسانه‌های عراقی از بازداشت یکی از خطرناک‌ترین سرکردگان داعش در این کشور خبر داده‌اند.

سرویس اطلاعات ملی عراق، امروز شنبه، ۶ جوزا، اعلام کرده که یکی از خطرناک‌ترین سرکردگان ارشد گروه تروریستی «داعش» به دام نیروهای امنیتی این کشور افتاده است.

المیادین؛ سرویس اطلاعات ملی عراق با نشر بیانیه‌ای گفته که سرکرده تروریست داعش که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده در سال ۲۰۱۴ به عنوان نیروی رزمی به گروه «اسامه بن لادن» پیوسته و در چندین عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی عراقی در مناطق جرف النصر، فلوجه و موصل مشارکت داشته است.

براساس این بیانیه تروریست دستگیر شده که بارها فرماندهی عملیات‌های مسلحانه گروه‌های ترور را نیز به عهده داشته روز گذشته در جنوب بغداد و با هماهنگی نیروهای لوای ۱۷ ارتش عراق بازداشت شد.

این در حالی است که نیروهای هوایی عراق اوایل ماه میلادی جاری موفق شدند که یک تیم از اعضای تروریست‌های داعش در یک حمله هوایی در استان دیاله در شرق عراق از پای درآورد.

در همین حال، تحسین الخفاجی؛ سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از هلاکت ۱۵۵ عنصر داعش در عملیات نظامی این کشور از زمان تشکیل دولت« محمد شیاع السودانی» عراق نیز خبر داده‌است.

بر اساس برآوردهای دستگاه‌های اطلاعاتی عراق، شمار عناصر کنونی داعش در این کشور کمتر از ۷۰۰ نفر است.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد؛ اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق ولایت‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از ظهور نیافتن مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاک‌سازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر این کشور ادامه می‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟