بازداشت هشت پولیس که بیش از 70 هزار مرمی به طالبان فروخته بودند

  • انتشار: ۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18438

هشت تن از منسوبین قوماندانی امنیه ولایت بادغیس در غرب افغانستان به اتهام فروش بیش از ۷۰ هزار فیر مرمی سلاح کلاشنیکوف به طالبان، بازداشت شدند. مقام‌های امنیتی گفتند این افراد به جرم خود اعتراف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از دویچه وله؛ مقام ها در ولایت بادغیس می گویند این افراد هر فیر مرمی “رسام” را به ۲۰ افغانی و فی مرمی عادی سلاح کلاشنیکوف را به ۱۵ افغانی برای گروه طالبان به فروش می رساندند.

ظاهر بهاند، سخنگوی والی بادغیس گفت که این گروه هشت نفری منسوبان قوماندانی امنیه، امروز به اساس گزارش‌های کشفی کارمندان ریاست امنیت ملی با مقدار ۵ هزار و ۵۸۰ فیر مرمی کلاشنیکوف دستگیر شدند. بنا به اظهارات وی افراد بازداشت شده در جریان تحقیقات ابتدایی به جرم خود اعتراف نمودند.

نفوذ مخالفین مسلح دولت در چوکات قطعات پولیس یکی از نگرانی های عمده مقام های امنیتی در افغانستان محسوب می شود. پیش از این گزارش‌هایی وجود داشت که نیروهای امنیتی افغانستان بی‌مورد دست به شلیک می‌زنند تا پوچک مرمی را جمع آوری کرده و به فروش برسانند.

جنرال حسن شاه فروغ، قوماندان زون ساحوی ۶۰۶ انصار در غرب افغانستان گفت که طالبان در تلاش اند تا با نفوذ در قطعات نیروهای امنیتی افغان، ضربه بزرگی را بر نظام وارد کنند.

وی افزود تا به حال چندین بار حملات خودی در قطعات نیروهای امنیتی صورت گرفته که ناشی از نفوذ مخالفین مسلح دولت در این قطعات نظامی می باشد.

گروه طالبان تا به حال در مورد این قضیه اظهار نظر نکرده است.

ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان از جمله ولایات نسبتا ناامن این حوزه محسوب می شود که طالبان در سطح چهار ولسوالی این ولایت حضور چشمگیر دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟