بازداشت برادر و اقوام گلمراد حلیم اف در راه فرار به افغانستان

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 25452

منابع محلی در جنوب تاجیکستان از بازداشت برادر و بستگان گل مراد حلیم اف فرمانده پیشین نیرو های ویژه وزارت داخله تاجیکستان و عضو داعش خبر دادند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، سامانه اینترنتی نشریه پیک  چاپ تاجیکستان خبر فوری بازداشت برادر و بستگان گل مراد حلیم اف را در حدود ولسوالی واسع در جنوب ختلان را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش  برادر و بستگان گل مراد حلیم اف شب گذشته در راه  فرار به افغانستان بودند که در روستای عبرتی ولسوالی واسع  با نیروهای امنیتی  درگیر شدند.

در این درگیری  برادر گلمراد حلیم اف یکی از ماموران پولیس را رخمی کرد ولی سرانجام او و 6 نفر از بستگانش به دست نیرو های امنیتی تاجیکستان دستگیر شدند.

این خبر هنوز به طور رسمی تایید یا تکذیب نشده است.

خبر  بازداشت برادر و بستگان حلیم اف درحالی منتشر شده که اخیرا   مقامات نظامی تاجیکستان  خبر استرداد برادرزاده گلمراد حلیم اف از روسیه به دوشنبه خبر دادند.

چند ماه پیش نیز بهروز حلیم اف فرزند حلیم اف در زادگاهش ولسوالی ورزاب بازداشت شد.

هرچند منابع غربی از کشته شدن گل مراد  حلیم‌ اف در موصل عراق خبر داده ند ، ولی این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

حدود 10 ماه قبل گزارش هایی در مورد انتصاب این فرمانده تاجیکستانی به عنوان رهبر بخش نظامی داعش در رسانه ها نشر شده بود و حدود یک هفته قبل آز آن آمریکا برای افشای محل زندگی حلیم‌اف 3 میلیون دالر جایزه پیشنهاد داده بود.

حلیم اف در تاریخ 27 می سال 2015 و یک ماه پس از ناپدید شدنش در نواری ویدئویی از پیوستن خود به داعش خبر داده بود.

نشریه بریتانیایی تایمز اواخر ماه حمل سال جاری گفته بود که گلمراد حلیم اف در غرب موصل آخرین پایگاه جنگجویان داعش در عراق در پی حمله‌های هوایی کشته شده.

تایمز نوشته بود، کشته شدن افراد مستقل و معمولی در گروه داعش تأثیر چندانی ندارد، ولی کشته شدن گلمراد حلیم اف ضربه سنگینی به داعش بوده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟