بازارهای معروف مشهد کدام اند؟

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79542

شهر مشهد مراکز خرید بسیار زیادی دارد که زائران و گردشگران می توانند لوازم مورد نیاز و انواع سوغاتی را از بازارهای معروف مشهد تهیه کنند.

مشهد یکی از بزرگترین شهرهای زیارتی و سیاحتی ایران بشمار می آید و علاوه برآن دارای جاذبه های گردشگری زیادی است. از همین رو سالانه میزبان میلیون ها زائر و گردشگر از نقاط مختلف ایران و کشورهای اسلامی دیگر می باشد.

معمولا یکی از برنامه های هر مسافری که به شهری ، حال برای زیارت و یا سیاحت سفر کرده است خرید سوغاتی برای خانواده و دوستان و آشنایان است. ازآنجایی که شهر مشهد یکی از بزرگترین شهرهای مذهبی  بشمار می آید، دارای بازارهای معروف زیادی می باشد که زائران و گردشگران می توانند هر آنچه که نیاز دارند از این بازارها تهیه کنند. در ادامه مطلب تعدادی از بازار های معروف که جزء بهترین مراکز خرید در مشهد است را برای شما همراهان گرامی ممعرفی می کنیم.

بازار رضا از قدیمی ترین بازارهای معروف مشهد

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین بازارهای معروف مشهد بازار رضا است. این بازار به دلیل اینکه به حرم امام رضا بسیار نزدیک است بهترین مرکز خرید برای زائرانی است که تنها برای زیارت به مشهد مشرف شده اند. این بازار طولی به متراژ ۹۶۰ متر دارد و ۱۷۱۱ واحد تجاری را در خود جای داده است.از نظر موقعیت در ضلع شرقی میدان بیت المقدس قرار گرفته  و در این بازار هر آنجه که نیاز باشد از انواع اسباب بازی، زیورآلات، پوشاک، زعفران، سجاده و مهر و … در آن یافت می شود.

بازارهای معروف مشهد

بازار گوهرشاد مشهد از بهترین بازارهای معروف لوازم خانگی

یکی دیگر از بازارهای معروف در مشهد بازار گوهرشاد با مساحتی در حدود ۲۱۰۰ متر مربع و ۸۴ واحد تجاری و فروشگاه است. این بازارهای شامل طبقات مختلفی می باشد. دراین بازار انواع لوازم خانگی، پارچه، بلور و کریستال، کفش، سیسمونی، عطر، لوازم التحریر، اسباب بازی و سوغاتی های مخصوص مشهد بفروش می رسد. همچنین این بازار برای رفاه مشتریان خود دارای امکانان و خدمات رفاهی مانند نماز خانه، سرویس بهداشتی و آب خوری می باشد. موقعیت جغرافیایی این بازار حاشیه بلوار شهید صادقی، بین میدان راهنمایی و چهارراه ششصد دستگاه است.

مجتمع خرید پروما

یکی ازبهترین مراکز خرید در مشهد مجتمع تجاری پروما است که دارای ۴ طبقه مختلف می باشد. طبقه همکف آن یک هایپرمارکت است که می توانید خریدهای روزانه را تهیه کنید. در طبقات دیگر این فروشگاه بزرگ واحد های تجاری مختلفی وجود دارد که می توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم برقی و خانگی، و … را خریداری کنید. همچنین این فروشگاه دارای کافی شاپ، فست فود، سالن بیلیارد، شهربازی و سالن بولینگ می باشد. موقعیت این فروشگاه در بلوار فردوسی، میدان جانباز می باشد.

مجتمع خرید زیست خاور

مجتمع زیست خاور جزء اولین بازارهای خرید معروف در مشهد بشمار می آید و همه روزه مورد استقبال زائران و گردشگران زیادی قرار می گیرد. این بازار بر اساس تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی ساخته شده است و شامل ۴ طبقه و ۶۹۸ غرفه و فروشگاه می باشد. موقعیت این مجتمع خرید در ابتدای خیابان کوهسنگی قرار گرفته است.

بازار فردوسی از بهترین بازارهای معروف مشهد

بازار فردوسی مشهد یکی از بهترین مراکز خرید انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه، نوزادی، کفش، زیور آلات تزئینی، لوازم آرایشی و لوازم عروس و داماد است. این بازار دارای دو فاز ، ۴ طبقه و مساحتی در حدود ۷۰۰ کیلومتر و ۷۲۵ فروشگاه است. موقعیت این بازار در انتهای سیمتری طلاب، نبش میدان مفتح است.

بازار بین المللی بعثت در طرقبه مشهد

این بازار در منطقه گردشگری طرقبه واقع شده است که جزء بهترین بازارهای خرید معروف در حومه مشهد بشمار می آید. در این بازار می توانید انواع صنایع دستی، نقره جات، پوشاک از جمله پوست و چرم، لوازم تزئینی، اسباب بازی،خشکبار و … را تهیه کنید. بازار بین المللی بعثت علاوه بر این غرفه ها دارای امکانات تفریحی از جمله رستوران و کافی شاپ، سینا چند بعدی، مونوریل می باشد. مسیر این بازار همان طور از نامش پیداست در طرقبه مشهد و خیابان صاحب الزمان قرار دارد.

مرکز خرید الماس شرق

از دیگر مراکز خرید معروف مجتمع الماس شرق است که هم مورد توجه شهروندان و هم گردشگران قرار دارد. این بازار آمیزه ای از معماری سنتی و مدرن است و حالت هایی از الماس را در سقف گنبدی خود دارد. الماس شرق مساحتی به متراژ ۸۵۰۰ مترمربع و ۱۵۰۰ واحد تجاری و ۶ طبقه است. در این مجتمع انواع پوشاک ، کفش، لوازم آرایشی، زعفران، عطر و صنایع دستی، لوازم خانگی و … بفروش می رسد. همچنین دارای امکانات رفاهی و تفریحی مانند شهر بازی، سینما چند بعدی و… است. موقعیت این مرکز خرید در انتهای بلوار خیام شمالی است.

بازارهای معروف مشهد

مرکز تجاری – اقامتی آرمان مشهد

این مجتمع خرید یکی از لوکس ترین مراکز خرید کشور است که هدف از بنای آن خلق محیطی لوکس و برندسازی است. مجتمع آرمان دارای بخش های اقامتی، اداری،تجاری و تفریحی است و هر آنچه را که نیاز دارید می توانید در این مرکز تهیه کنید. از محاسن این مجتمع دسترسی آسان از هر نقطه از شهر است و همچنین دارای آبشار هایی با صخره های بزرگ، گیاهان طبیعی و مصنوعی که باغچه های زیبایی را ایجاد کرده اند. باید گفت علاوه بر فروشگاه های مختلف دارای امکانات تفریحی و رفاهی نیز می باشد. این مجتمع در خیابان نواب صفوی، نرسیده به خیابان وحدت قرار دارد.  

برج تجاری – اداری آلتون

مرکز خرید برج آلتون ازبزرگترین بازارهای خرید مهم و معروف مشهد و همچنین بزرگ ترین و بلندترین ساختمان های کشور بشمارمی آید. این مرکز خرید دارای ۲۴ طبقه که شامل بخش های اداری و تجاری و پارکینگ است. بخش اداری آن دارای ۴۰ واحد در ۳ طبقه و بخش تجاری آن دارای ۱۰۰ واحد تجاری در ۴ طبقه که می توان انواع پوشاک، لوازم خانگی، صوتی تصویری، کیف و کفش را خریداری کرد و باقی طبقات پارکینگ می باشد. این برج با داشتن نمای زیبای داخلی و خارجی یکی از لوکس ترین مرکز های خرید بشمار می آید. همچنین علاوه بر فروشگاه ها دارای امکاناتی مانند شعبه ای از رستوران پسران کریم و باند هلی کوپتر است. این برج تجاری – اداری در خیابان دانشگاه ، بین دانشگاه ۲۲ و ۲۳ قرار دارد.