باجگیری از مسافران و رانندگان در مسیر هرات – غور

  • انتشار: ۲۷ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18168

گروه‌های مسلح در مسیر شاهراه غور- هرات از مسافران اخاذی می‌کنند. شماری از رانندگان موترهای باربری و مسافربری در شاهراه غور-هرات از ادامۀ کارشان در این مسیر نگرانند و می‌گویند، هنگام رفت‌وآمد از این مسیر، مجبورند به گروه‌های مسلح پول پرداخت کنند.

آنان به سلام‌وطندار گفته اند، درصورتی که به این گروه‌ها باج ندهند، لت‌وکوب و تنبیه می‌شوند. به گفتۀ این رانند‌گان، آنان بارها این موضوع را با اداره‌های محلی غور و هرات در میان گذاشته‌اند، اما تااکنون هیچ توجهی به این موضوع نشده است.

این مسافران و رانندگان می‌گویند که اخاذی‌ها در این ولایت سبب شده تا بهای مواد خوراکی و مصرفی وارداتی از این مسیر، چند برابر شده است.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور هم اخاذی‌ها در شاهراه غور-هرات را تأیید می‌کند و می‌گوید، گروه‌های مسلح برای عبور از رانند‌گان موترهای باربری از این مسیر، 27 تا 30 هزار افغانی باج می‌گیرند.

به گفتۀ سخنگوی والی غور، قسمتی از اخاذی‌ها در داخل ولسوالی چشت هرات انجام می‌شود و گفت‌وگوی مقام‌های محلی با مسؤولان برای بازداشت این گروه‌ها و تأمین امنیت این شاهراه جریان دارد.

پیش از این هم هیأتی از هر دو ولایت به مناطق تحت تصرف طالبان برای منع باج‌گیری و اخاذی در این مسیر فرستاده شده بود؛ اما این گفت‌وگوها تاکنون هیچ نتیجه‌یی نداشته است

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟