اینبار یک هلیکوپتر ناشناس در منطقه تحت کنترول طالبان در ولایت بغلان به زمین نشست

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22917

یک مقام امنیتی در ولایت بغلان گفته است که یک  هلیکوپتر در منطقه منگوخیل ولایت بغلان که در حاکمیت مخالفان مسلح دولت قرار دارد، برای مدتی نشسته است. این برای بار اول نیست که هلیکوپترهای ناشناس در میان مناطق تحت کنترول مخالفان دولت به زمین می نشیند.

یک منبع موثق امنیتی بغلان که نمی‌خواهد نامش فاش شود به سلام‌وطندار گفتته است، ناوقت روز (جمعه) یک چرخ‌بال ناشناس در منطقۀ منگوخیل ولسوالی برکۀ این ولایت که تحت کنترول طالبان قرار دارد، برای حدود 20 دقیقه نشست کرده است.

محمدظریف ظریف، عضو شورای ولایتی این ولایت نیز با تأیید این خبر می‌گوید، این چرخ‌بال برای طالبان مهمات نظامی منتقل ‌کرده است.

اکرام‌الدین سریع، فرمانده پولیس بغلان در بارۀ نشست این چرخ‌بال چیزی نمی‌گوید، اما عبدالحی نعمتی، والی بغلان این موضوع را رد می‌کند. نعمتی این موضوع را تبلیغات طالبان می‌داند و می‌گوید که در این باره هیچ مدرکی در دست نیست.

طالبان در یک هفتۀ اخیر با حملات گروهی‌شان تلاش کردند تا ادارۀ ولسوالی برکه را به دست گیرند، اما این حملات با واکنش تند نیروهای امنیتی روبه‌رو شد.

این بار نخست نیست که چرخ‌بال ناشناسی در مناطق تحت تصرف گروه‌ طالبان نشست می‌کند. پیش از این نیز چرخ‌بال‌هایی در مناطق طالبان گشت‌وگذار می‌کردند و در آخرین مورد یک هواپیمای چهارماشینه برای نیروهای داعش در جوزجان، فاریاب و سرپل صندوق‌های سربسته‌یی را پرتاب ‌کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟