ایمل فیضی: تغییر مسیر لین برق ترکمنستان در زمان حکومت کرزی صورت نگرفته است

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 13051

ایمل فیضی، سخنگوی حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین  ادعای حکومت وحدت ملی مبنی بر اینکه تغییر مسیر انتقال برق از بامیان-میدان وردگ به سالنگ در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی صورت گرفته است را رد کرد.

ایمیل فیضی روز چهارشنبه به خبرگزاری پژواک گفته است که حکومت وحدت ملی با این کار در تلاش است که افکار عمومی را به بی راهه بکشاند.

ایمل فیضی به نقل از حامد کرزی رییس جمهور پیشین می گوید چنین تصمیمی در دولت قبلی گرفته نشده است و ارگ ریاست جمهوری با چنین حرفی افکار عمومی را گمراه می کند. او می گوید تصمیم تغییر مسیر توتاپ در ماه دسامبر سال 2014، توسط حکومت فعلی صورت گرفته است.

مقام های حکومت وحدت ملی، به خصوص محمد اشرف غنی، بعد از اعتراضات گسترده شهروندان کشور، مدعی شدند که تغییر مسیر برق 500 کیلوولت ترکمنستان از بامیان به سالنگ در زمان حکومت پیشین صورت گرفته است.

چندی پیش ارگ، خبرنامه ای را منتشر کرد که تغییر مسیر برق از بامیان به سالنگ به پیشنهاد اسماعیل خان وزیر پیشین انرژی و آب و با امضای مارشال فهیم صورت گرفته است.

اعتراضات علیه این تصمیم بعد از فیصله 11 ثور سال جاری بیشتر شد و در نقاط مختلف کشور مردم دست به اعتراض زدند.

روز دوشنبه گذشته نیز ده ها هزار تن در یک اعتراض مدنی از دولت خواستند که عدالت را تامین کند و فیصله 11 ثور کابینه را ملغی کند.

آقای غنی با نشر بیانیه ای کار تدارکاتی مسیر برق 500 کیلوولت ترکمنستان از پلخمری تا ارغندی را به حالت تعلیق در آورد و گفته است این مشکل را حل خواهد کرد.

او با صدور حکمی کمیسیونی تشکیل داده است که این مشکل بررسی شود اما معترضان می گویند که به دولت باور ندارند و شرط شان لغو بدون شرط فیصله 11 ثور کابینه است.

ایمل فیضی نیز تاکید می‌کند که اگر تصمیم در زمان کرزی گرفته شده، حکومت وحدت ملی می‌تواند این تصمیم را نیز همانند بسیاری از تصمیم‌های حکومت پیشین، تغییر دهد.

گفتنی است که حکومت در این مورد هنوز اظهار نظر تازه ای نکرده است. از سوی دیگر معترضان گفته اند که دست از اعتراض بر نمی دارند و از هر اهرام فشاری علیه دولت استفاده خواهند کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟