ایران نیروهای مرزی طالبان را آموزش می‌دهد

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 141259

به دنبال تشدید تنش‌ها و درگیری‌های مرگبار میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی، فرمانده ارشد نیروی پولیس ایران از «اعلام آمادگی» برای آموزش نیروهای مرزی طالبان خبر داد.

پس از درگیری‌های اخیر میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی که منجر به کشته شدن دو مرزبان این کشور نیز گردید، اکنون قاسم رضایی؛ جانشین فرمانده کل نیروی پولیس ایران برای آموزش نیروهای مرزبانی طالبان «اعلام آمادگی» کرده‌است.

بربنیاد گزارش رسانه‌های ایرانی، جانشین فرمانده نیروی پولیس این کشور گفته: «ما حتی اعلام آمادگی کردیم آن‌ها را برای رعایت پروتکل‌های مرزی در پایانه‌ها و مناطق پرجمعیت و هم در مناطق غیرپایانه‌های مرزی آموزش دهیم تا به پروتکل‌ها اشراف داشته باشند، هرچند آن‌ها هنوز برای آموزش حضور نیافتند.»

این مقام ارشد نظامی ایران که فردای درگیری اخیر مرزی نیروهای طالبان و مرزبانی ایران از منطقه بازدید کرد، می‌گوید که «آنچه اتفاق می‌افتد ناشی از عدم توجه رده‌هایی از افراد طالبان است» که در مرز حضور دارند. از طرفی برخی قاچاقچیان مسلح نیز «از آن سوی مرز تیراندازی» می‌کنند.

در درگیری چند ساعته اخیر دو سرباز مرزبان ایرانی و یک نیروی طالبان کشته شدند.

او تاکید کرده: «مرزهای شرقی کشورمان دارای آرامش کامل است، هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و تبادلات انسانی و تجاری به صورت عادی در حال انجام است.»

به گفته او، در زمان دولت پیشین افغانستان «تقریبا مرز را مشترک اداره می‌کردیم و با آن که مشکلاتی بود؛ اما پاسخگو بودند».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟