ظریف در گفتگوی تلفنی با اتمر:

ایران از هیچ تلاشی برای موفقیت روند صلح افغانستان دریغ نمی کند

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 94718

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرده است.

اتمر در این گفتگو با تاکید بر نقش مهم کشور‌های همسایه به ویژه ایران در کامیابی مذاکرات صلح، کاهش خشونت و آتش‌بس فوری را برای موفقیت مذاکرات مهم و اساسی خواند و خواستار ادامه حمایت ایران از این خواست برحق دولت و مردم افغانستان شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز خرسندی از آغاز مذاکرات صلح در دوحه یک بار دیگر از حمایت همه جانبه ایران از این مذاکرات اطمینان داد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای موفقیت و کامیابی روند صلح افغانستان از هیچ نوع تلاش و همکاری با دولت و مردم افغانستان، دریغ نمی‌ورزد.

طرفین در ادامه راجع به اهمیت اجماع منطقه‌ای و جهانی برای حمایت از مذاکرات صلح، کاهش خشونت‌ها و آتش بس فوری، نقش همکاری کشور‌های همسایه و منطقه در موفقیت روند صلح، همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی، نهایی سازی سند جامع همکاری‌های راهبردی میان دو کشور، پروژه خط آهن خواف – هرات و موضوعات مرتبط دیگر، صحبت و تبادل نظر کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟