ایده های خلاقانه برای ایجاد استارت اپ

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 102979

اگر شما هم جزء کسانی هستید که به دنبال ایده هایی مناسب جهت راه اندازی یک استارت اپ می گردید، جای خوبی آمده اید، ما در این مقاله به شما برای پیدا کردن یک ایده ناب برای شروع کارتان کمک می کنیم.

ایده های جذاب برای شروع یک استارت اپ
ایده های جذاب برای شروع یک استارت اپ

قبل از آن به شما پیشنهاد می کنم دو مطلب قبلی ما در این زمینه را با عنوان های «استارت اپ چیست و چه ویژگی هایی دارد» و «چطوری استارت اپ خودم را راه اندازی کنم» را بخوانید.

شاید برایتان خیلی دور از ذهن باشد که بهترین و مناسب ترین ایده ها برای شروع یک استارت اپ مشکلات ساده هستند. ضمن این که فراموش نکنید که نوع ایده‌ ی  استارت آپی شما برای راه‌اندازی دارای ارزش زیادی است.

چرا که اگر ایده شما برای شروع کار نامناسب باشد کسب و کارتان خیلی طول نمی کشد که از سکه بیفتد و رونق خود را از دست دهد.

اما واقعا ایده هایی که برای یک‌ استارت آپ نیاز است از کجا نشأت می گیرند؟ در ادامه رایج‌ترین منابع ایده‌ های استارت آپ‌ فهرست شده اند:

  • موضوع و ایده شما باید برگرفته از موضوعات و مشکلات زندگی روزانه‌ی شما باشد.
  • دارای یک روند در حال گسترش باشد.
  • شکافی در بازار اقلام خاص.
  • کمک به دیگران با شیوه‌ های خلاقانه.
  • دارا بودن مهارت یا تخصص خاص

برخی کار آفرینان موفق بر سر این موضوع توافق دارند که: نخستین موضوع یا مشکلی که شما شخصا در طی هر روز تجربه می کنید و شما را دچار معضل کرده ات می تواند انگیزه‌ی ایده‌آل راه‌اندازی استارت اپ شما باشد.

کسانی که به دنبال ایده های خلاقانه هستند خوب است که یکی از منابع فوق را به‌عنوان ایده استارت آپی خود انتخاب کنند.

این انتخاب باید کاملا هوشمندانه‌ باشد و شما موردی را انتخاب کنید که نیاز یا عامل استیصال شخصی خودتان است، زیرا راه اندازی یک شرکت نیازمند گذراندن ساعات طولانی و تمرکز زیاد است. هر دوی این موارد در صورتی‌که هدفی در پس آن وجود داشته باشد، بسیار ساده‌تر می‌شوند.

برخی ایده های استارت اپی

ایده های بسیاری هستند که می توانند منشاء شروع یک استارت اپ قرار بگیرند. ما در ادامه به برخی از آنها می پردازیم:

ایده های جذاب برای شروع یک استارت اپ

تکنولوژی ‌های سبز و پاک

با روندی که جهان پیش رو دارد مسلما طولی نخواهد کشید که با کمبود منابع طبیعی مواجه شود. این موضوع می تواند یک فرصت کسب و کار بسیار خوب را به ‌وجود آورد.

ایده هایی که می تواند در این زمینه به کمک شما بیاید:

  • فناوری اطلاعات سبز و بازیافت لوازم الکترونیکی
  • کسب و کار پنل‌های خورشیدی
  • تولید دستگاه‌های الکترونیکی با مصرف انرژی بهینه
  • مشاوره‌ ساختمان ‌های سبز
  • مشاوره‌ی مستقل BYOD (Bring Your Own Device)

حالتی که کارمندان دوست دارند وسایل شخصی و ابزار کاری خود مانند کامپیوتر، تبلت و … را با خود به محل کار ببرند.

امروزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات بسیار پویا است. ابزارهای جدیدی چون تبلت، آیپد و عینک گوگل در بازار یافت می شود که بسیاری از افراد به این دستگاه ‌ها به ‌عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ نگاه می کنند.

در برخی موارد سازمان‌ها نیز می‌خواهند از این مزیت استفاده کنند و به کارمندان ‌شان اجازه دهند تا وسایل خودشان را بیاورند و شرکت بتواند از این طریق در هزینه ‌ها صرفه ‌جویی کنند. هر چند این وضعیت می تواند امنیت داده ها را تا حدی با خطر مواجه کند.

اگر از دانش فناوری برخوردار هستید، می‌توانید کسب و کار خود را به عنوان مشاوره در خصوص BYOD شروع کنید.

 کسب و کار خدمات ‌رسانی از راه دور

ایده بعدی که شما می توانید برای استارت آپ خود استفاده کنید ارائه‌ی خدمات از راه دور است که بر مبنای هزینه استوار است. این ایده شباهت زیادی به سایت justdial دارد.

کاربر، در این سایت، اطلاعات را بدون هیچ گونه هزینه ای دریافت می‌کند ولی در اینجا فرد می ‌تواند برخی وظایف مانند پرداخت قبوض،‌کارهای بانکی، رزرو بلیت و کارهای دیگر، قرار دهد.

سازنده‌ی اپ موبایل

همان طور که همه می دانید بازار گوشی‌ های هوشمند چند برابر افزایش پیدا کرده است و از این رو نیاز به اپلیکیشن های موبایل مانند گوگل پلی و اپ استور نیز بیشتر شده است.

تقریبا همه کسب و کارها و سایت ها به دنبال کسی هستند که بتواند یک اپلیکیشن موبایل ایجاد کند. اگر در این زمینه تخصص دارید می‌توانید از این موقعیت استفاده کنید و یک کسب و کار راه بیاندازید.

ایده های جذاب برای شروع یک استارت اپ

 وب‌سایت همسریابی

شما اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهند در فضای اینترنت کارآفرینی کنند، این ایده مناسب شماست. شما می‌توانید یک سایت همسریابی ویدیویی راه اندازی کنید و افراد در این سایت از خودشان ویدیویی مبنی بر این که که هستند و به دنبال چه کسی می گردند آپلود کنند.

موتور جستجوی شبکه ‌های اجتماعی

این ایده در جوّ فعلی که به نوعی شبکه های اجتماعی سالاری است می تواند یک ایده بسیار مناسب باشد. این موتور جستجو می‌تواند یک سری اطلاعات اجتماعی درباره‌ ی افراد ارائه دهد.

داده‌های مورد نظر را می‌توان از فیسبوک، لینکدین، یا دیگر حساب‌های کاربری فعال اینترنتی جمع ‌آوری کرد. شما می‌توانید این اطلاعات را به شرکت‌ هایی که برای استخدام افراد به دنبال اطلاعاتی از این دست می‌گردند بفروشید.

فروشگاه‌های سیار مواد خوراکی

برپایی یک فروشگاه سیار مواد خوراکی هم یک ایده‌ی عالی است. مردم همیشه به‌دنبال خوراکی‌های سالم و خوشمزه هستند. این ایده می تواند یک استارت اپ خوب را برای شما رقم بزند.

مشاوره‌ی بهینه ‌سازی انرژی

این روزها، استفاده‌ی درست از انرژی به یک نیاز ضروری تبدیل شده است و بسیاری از افراد و سازمان ‌ها حاضرند بهای زیادی بابت آن بپردازند.

شما اگر در خصوص انرژی دارای مهارت هستید، می‌توانید کسب و کاری راه بیاندازید و در زمینه‌ی مصرف انرژی مشاوره بدهید.

ایده های جذاب برای شروع یک استارت اپ
ایده های جذاب برای شروع یک استارت اپ

 خدمات آموزشی

راه‌اندازی یک استارت اپ در زمینه‌ی تبادل کتاب برای دانشجویان مهندسی، پزشکی و کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)،‌ یک ایده‌ی فوق العاده است.

همگی می دانیم که هزینه‌های آموزش و تحصیل به شدت بالا است به همین جهت دانشجویان از ایده‌ی مبادله‌ی کتاب یا اجاره‌ی آن حتماً استقبال خواهند کرد. در این ایده‌ی کسب و کار شما می‌توانید کتاب اجاره دهید یا این‌که تقاضای مبادله کنید.

 انجام امور شخصی- خانوادگی

در دنیای امروز وقت خیلی کم است خیلی ها حتی برای ساده ‌ترین امور زندگی شان هم وقت ندارند، کارهایی مانند رساندن بچه‌ها از مدرسه به خانه، خرید دارو، هدیه یا لوازم منزل.

شما می‌توانید در ازای دریافت هزینه این کارها را برای ‌شان انجام دهید. در این ایده، رشد شما به این امر بستگی دارد که مشتریان‌ تان شما را به دیگران معرفی کنند، پس خدمات مشتریان و رضایت در این کسب و کار حرف اول را می‌زند.