اگر نگران سلامتی خود هستید؛این توصیه ها را جدی بگیرید!

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامتفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 62962

مودم‌ها و روترها طوری ساخته شده‌اند که برای همیشه و مدت زمان طولانی روشن باشند اما تا کنون با خود فکر کردید آخر شب و هنگامی که دیگر نیازی به انترنت یا وای‌فای ندارید؛ چرا باید این دستگاه‌ها روشن باشند و چه خطراتی را متوجه شما می‌کنند؟

مودم‌ها و روترها طوری ساخته شده‌اند که برای همیشه و مدت زمان طولانی روشن باشند اما تاکنون با خود فکر کردید آخر شب و هنگامی که دیگر نیازی به انترنت یا وای‌فای ندارید؛ چرا باید این دستگاه‌ها روشن باشند و چه خطراتی را متوجه شما می‌کنند؟

۱- امواج رادیویی برای انسان به‌خصوص کودکان خطرناک هستند

درست است که هنوز این موضوع به طور کامل و علمی ثابت نشده است اما تقریبا تمام کارشناسان محیط‌زیست و پزشکی موافق این موضوع هستند که امواج مایکروویو تاثیراتی روی بدن و ذهن انسان می‌گذارند.

هر ساله تحقیقات زیادی صورت می‌گیرد که نتایج‌شان نشان می‌دهد افرادی که کمتر در معرض امواج رادیویی حتی موبایل و نوت‌بوک و تلویزیون هستند؛ سلامت جسمی و روانی بهتر دارند.

این موضوع به‌خصوص برای نوزادان و کودکان تشدید می‌شود؛ چون ساختار بدنی و مغزی آن‌ها آسیب‌پذیرتر است و دارد تکامل پیدا می‌کند. 

شاید سوال کنید پس بهتر است از موبایل هم استفاده نکنیم؟ جواب این است که بله؛ گوشی‌های تلفن همراه را هم بهتر است در آخر شب و مواقعی که نیاز ندارید توی بغل خودتان نگذارید و کمی دور نگه‌دارید.

در این مورد تحقیقات زیادی صورت گرفته و ثابت شده افرادی که در آخر شب مدت زمان نسبتا طولانی با گوشی‌های موبایل کار می‌کنند؛ مشکلات بی‌خوابی بیشتری دارند. 

2-ساعت‌های کاری نامناسب چه خطراتی برای سلامتی شما دارند؟

نوبت کاری یکی از عوامل استرس‌زای شغلی است که بخش زیادی از جمعیت مشغول به کار در سطح جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نوبت‌های کاری نامتعارف می‌توانند از جنبه‌های گوناگون اثرات نامطلوبی بر بهره‌وری سازمان و همچنین کیفیت زندگی کاری و سلامت جسم و روح انسان داشته باشند.

قسمت اعظم زندگی افراد در محل کار می‌گذرد و بررسی‌ها نشان داده‌اند که 10 درصد افراد از نوبت‌های کاری خود لذت می‌برند و بقیه آن‌ها به گونه‌ای با آن می‌سازند.

3-نور آبی، خواب سیاه: چرا نور تیلفون همراه و نمایشگر قبل از خواب آسیب زاست؟

نور آبی، نوری با طول موج کوتاه که از دستگاه های الکترونیکی مانند تبلت، تیلفون هوشمند و نمایشگر کمپیوتر ساطع می شود، می تواند الگوهای خواب و چرخه شبانه روزی بدن را به هم بریزد.

امروزه کاملا اثبات شده است که تغییرات در الگوهای خواب و نیز تغییرات منفی در کیفیت و کمیت آن، می تواند بر سیستم ایمنی بدن انسان تاثیرات عمیق و درازمدت برجای بگذارد و انسان را با انواع بیماری های روانی و جسمانی مواجه کند.

4-آیا دستگاه‌های همراه برای سلامتی زیان‌بار هستند؟

این مسئله یکی از بحث‌های داغ و همیشگی در میان کارشناسان است.

تحقیقات متعدد صورت‌گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که میان فهرست در حال ارتقای دستگاه‌هایی که یک فرد استفاده می‌کند با ناراحتی‌ها و مشکلاتی از قبیل اختلال در بینایی، افسردگی در دوران کودکی، چاقی مفرط و کمبود خواب ارتباطی قوی وجود دارد.

در این مقاله «راب ‌لین» به بررسی آسیب‌هایی که از طریق صفحه‌نمایش این‌گونه وسایل و دستگاه‌ها روی بدن انسان ایجاد می‌شود، می‌پردازد.

5-اگر می‌خواهید از اضطراب دور باشید، کار باقیمانده خود را به منزل نبرید!

بدون شک افرادی هستند که به دلایل مختلف مانند کمبود وقت،ترجیح می‌دهند تا بخشی از امور کاری خود را در منزل انجام دهند.

شاید در نگاه اول تصمیمی خردمندانه به نظر آید؛ اما بدانید که پژوهشگران نظری متفاوت دارند.

به نوشته شبکه،به تازگی محققان دانشگاه کلرادو بر روی 297 کارمند در شغل‌های متفاوت تحقیق کردند و به این نتیجه رسیدند که انجام امور کاری در منزل باعث فرسودگی عاطفی و نامتعادل شدن رابطه کاری-خانوادگی می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟