اگر در مسجد نماز جماعت خواند باید کشته شود؟

  • انتشار: ۲۴ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: اجتماعیدیدگاه
  • شناسه مطلب: 122545

امروز نمازگزاران شیعه در مسجد در قندهار مورد حمله قرار گرفت. بعد از این حمله یک تعداد کاربران فیسبوک نسخه پیچیدند که حفظ جان واجب است و مردم باید از خواندن نماز در جماعت خود داری کنند. در حالیکه این حملات هدفمند به منظور سرکوب و محو یک گروه خاص اجتماعی یعنی شیعیان است. برای تروریستان مهم نیست که این مردم را در کجا باید کشت. فعلا آسان ترین محل کشتار اینها مساجد است.
اول به خاطر این که به صورت خالص شیعه مذهب ها کشته می شوند. دوم به خاطر اینکه واکنش های کمتر جهانی را دنبال دارد چون اکثرا با این پیش فرض که «لازم نیست نماز را در جماعت خواند چون حفظ جان واجب است» از کنار قضیه میگذرد. تروریستان نیز این وضعیت را درک کرده اند و بسیار به آسانی مردم را سلاخی می کنند و خون می‌ریزند.
در حالیکه اصل مسئله کشتار یک کتله خاص اجتماعی است. بر فرض، مردم اگر در مسجد نماز نخوانند آنوقت محلات دیگری محل سلاخی خواهد بود. مثلا؛ بازار، مکتب، کورس، ایستگاه موتر، مراسم فاتحه، محافل عروسی و تجمعات دیگر.
همه باید برای جلوگیری از این کشتار ها سهم بگیرند و دادخواهی و اقدامات عملی را را انجام دهد. در غیر آن این ماشین کشتار ادامه خواهد داشت تا مرز انقراض و نابودی.
من خودم در عمرم نماز جمعه نخواندم و در آینده هم نخواهم خواند. اما به آنان که نماز جمعه میخوانند و به جماعت شرکت میکنند احترام دارم این یک حق انسانی شان و برابر با تمام قوانین از اعلامیه حقوق بشر تا فقه اسلامی است.
ریشه های مسئله خیلی عمیق است با نسخه دادن های سطحی و احساسی مسئله حل نمیشود.

سید نعمت ضیاء

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟