اوکراین بار دیگر خواستار تحویل «جعبه سیاه» هواپیمای بوئینگ از سوی ایران شد

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 74952

«وادیم پریستایکو» وزیر خارجه اوکراین امروز (دوشنبه ۳۰ جدی) بار دیگر از ایران خواست که جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ را به کی‌یف تحویل دهد.

وزیر خارجه اوکراین با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی ایران به کی‌یف اعلام کرد، دولت اوکراین در دیدار با این مقام ایرانی بار دیگر درخواست خود از تهران برای تحویل دادن جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال را تکرار خواهد کرد.

به نوشته رویترز، وزیر خارجه اوکراین گفت: «اوکراین به وزیر راه و شهرسازی ایران این پیغام را می‌دهد که بازگرداندن جعبه سیاه (به کی‌یف) نشان خواهد داد ایران خواستار یک تحقیق بی‌طرفانه درباره سقوط هواپیما است.»

این مقام اوکراینی افزود: «آنها (مقام‌های ایرانی) در ابتدا گفتند که جعبه سیاه را تحویل خواهند داد سپس همان شخصی که این حرف را زد اعلام کرد که آنها (جعبه سیاه) را تحویل نخواهند داد. این اظهارات در اوکراین باعث ایجاد سوءتفاهم شده است و از ما دارد سوال می‌شود که آیا آنها جعبه سیاه را تحویل می‌دهند یا نه».

اظهارات وزیر خارجه اوکراین در حالی مطرح شده که روز گذشته «رضا جعفر زاده» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران در پاسخ به این سوال که سرنوشت جعبه سیاه هواپیما و بازخوانی آن در ایران یا کشورهای خارجی چگونه خواهد بود، گفت: ما طبق مقررات ایکائو عمل می‌کنیم و فعلاً در ایران تیم بررسی سانحه با حضور کشورها در حال بررسی این موضع هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟