اوچا: در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۸ میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک خواهند داشت

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 134664

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) می‌گوید که در سال آینده میلادی در افغانستان ۲۸.۳ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه و حفاظتی نیاز خواهند داشت.

این دفتر روز پنج‌شنبه (۱۰ قوس) با نشر گزارشی گفته است که افغانستان همچنان با یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان مواجه است.

اوچا افزوده است که دو سوم جمعیت افغانستان در سال ۲۰۲۳ به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت، زیرا این کشور وارد سومین سال متوالی شرایط خشک‌سالی و دومین سال سقوط فلج‌کننده اقتصادی می‌شود.

این دفتر علاوه کرده است که تخمین زده می‌شود که در سال ۲۰۲۳، ۲۸.۳ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه و حفاظتی نیاز خواهند داشت که این رقم در سال ۲۰۲۲، ۲۴.۴ میلیون نفر و در سال ۲۰۲۱، ۱۸.۴ میلیون نفر بود.

اوچا افزوده است که در سال آینده میلادی ۲۰ میلیون نفر با گرسنگی شدید روبرو خواهند بود.

همچنین این نهاد اضافه کرده است که شش میلیون نفر در یک قدمی قحطی قرار خواهند داشت و چهار میلیون کودک و زن با سوءتغذیه حاد مواجه خواهند بود.

در گزارش اوچا علاوه شده است که از ۳۴ ولایت افغانستان ۳۰ ولایت با کمبود آب شدید مواجه‌اند.

در این گزارش آمده است که از جمع ۲۸.۳ میلیون نفری که به کمک نجات نیاز دارند، شرکای بشردوستانه کمک به ۲۳.۷ میلیون نفر را در اولویت قرار داده‌اند که برای آن ۴.۶۲ میلیارد دالر امریکایی نیاز است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟