اولین سفر وزیر دفاع آمریکا به آسیا

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17576

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا از سفر جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور به آسیا، به منظور تاکید بیشتر بر همکاری با متحدان خود (سئول و توکیو) و مقابله با تهدیدات احتمالی چین و کوریای شمالی، خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: «جیمز ماتیس» به منظور بررسی راههای افزایش همکاری با متحدان خود (کوریای جنوبی و جاپان) و در جهت مقابله با تهدیدات احتمالی چین و کوریای شمالی به آسیا سفر می کند.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش نگرانی های واشنگتن از برنامه های اتمی پیونگ یانگ و تشدید تنشهای پیش آمده بین واشنگتن و پکن و بررسی راه های مقابله با این معضل، مقام ارشد دفاعی آمریکا در کابینه ترامپ به آسیا سفر خواهد کرد.

این نخستین سفر خارجی رئیس پنتاگون از زمان انتصاب وی به عنوان وزیر دفاع و همینطور اولین سفر خارجی است که در بین اعضای دولت ترامپ، انجام خواهد گرفت.

در ادامه گزارش وزارت دفاع آمریکا آمده است: این واقعیت که ماتیس در نخستین سفر خارجی خود به آسیا و احتمالا به دیدار نیروهای نظامی واشنگتن در افغانستان و عراق خواهد رفت، حاکی از  تمایل مقامات واشنگتن به تقویت روابط با متحدان آسیایی خود است که میزبان بیش از ۸۰ هزار نیروی نظامی ایالات متحده است.

گفتنی است که ترامپ در کارزار انتخابی خود، از هزینه بر بودن حضور نظامیان آمریکایی در کشورهای کوریای جنوبی و جاپان سخن گفته بود و خواستار تجدید نظر در روش اعمال نقش رهبری واشنگتن در این منطقه شده بود.

لازم به ذکر است ماتیس امروز به سئول و سپس در سوم فوریه به توکیو سفر می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟