اوضاع ولایت فراه به شدت وخیم است/ تلفات بی سابقه نیروهای امنیتی در این ولایت

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35809

باشندگان ولایت فراه و تعدادی از اعضای شورای ولایتی این ولایت با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی این ولایت می گویند که اوضاع این ولایت به شدت به وخامت گراییده است و هر روزه تعدادی زیادی از نیروهای امنیتی در این ولایت کشته می شود.

جمیله امینی، عضو شورای ولایتی فراه به اطلاعات روز گفته است که در حال حاضر طالبان در دو-سه کیلومتری ساختمان این ولایت رسیده‌اند و هر روز ماشین جنگی‌شان فعال‌تر می‌شود و تلفات نیروهای امنیتی افزایش می‌یابد.

این عضو شورای ولایتی فراه می گوید «وضعیت فراه گفتن ندارد. همه‌چیز را می‌شود از تلفات نیروهای جوان امنیتی ما دید. جوانان ما هروز کشته می‌شوند و زخمی می‌شوند و دولت بی‌کفایت هم که نشسته و تماشا می‌ کند».

این عضو شورای ولایت فراه می‌گوید که در حال حاضر اکثر ولسوالی‌های این ولایت به دست طالبان افتاده و این گروه در تلاش تصرف کامل مرکز این شهر است و می‌خواهد که این ولایت را سقوط بدهد. به باور خانم امینی گروهایی است که می‌خواهند ولایت فراه را به سرنوشت کندز دچار سازند «هیچ‌کس به فکر ولایت فراه نیست. بارها من با مقام‌های مرکزی در این مورد صحبت کردم اما وعده‌ی سر خرمن به ما داده‌اند و بس! مسوولان بی‌کفایت می‌خواهند که فراه را مانند قندوز به طالبان تسلیم کنند».

همزمان محمد یونس رسولی، معاون والی فراه می گوید که نیروهای امنیتی در یک ماه اخیر تلفاتی بی سابقه یی را متحمل شده اند و طالبان توانسته اند که خودشان را تا اطراف شهر فراه برسانند: «در حال حاضر، نیروهای امنیتی هیچ نوع حرکتی برای سرکوب هراس افگنان ندارند، و حالت دفاعی نیروهای ما هم کاملأ ناقص است؛ تنها در یک هفتۀ گذشته بیشتر از پنجاه تن از نیروهای امنیتی ما کشته شده اند.»

این در حالیست که بعضی از منابع در این ولایت مدعی‌اند که نیروهای ارتش ملی تمامی کشته‌ها و زخمی‌های‌شان را توسط چرخ‌بال‌های ارتش ملی به شفاخانه‌ی نظامی ۲۰۷ ظفر انتقال می‌دهند و آمار تعدادشان را رسانه‌یی نمی‌کنند.

اداره‌ی محلی فراه هرچند شدت نبردها در این ولایت را می‌پذیرد اما مدعی است که تلفات نیروهای امنیتی به این پیمانه نبوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟