اهدای خون به نیروهای امنیتی در روز عاشورا

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31338

شماری از شهروندان کشور به منظور حمایت از نیروهای امنیتی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون، در روز عاشورا، به نیروهای امنیتی خون دادند.

شماری از فعالان مدنی و ورزشکاران کشور و سایر شهروندان روز گذشته (یک‏‎شنبه) به مناسبت روز عاشورا برای نیروهای امنیتی خون اهدا کردند.

آنان می‎گویند که نیروهای امنیتی در میدان های نبرد برای تأمین امنیت شهروندان کشور خون می‎ریزانند، از همین رو آنان برای این نیروها خون اهدا می‏کنند.

از سویی هم، شماری از فعالان جامعه مدنی می گویند که تمامی مذهب ها و اقوام در کشور با هم برادرند و خون اهل تشیع در رگ های اهل تسنن جریان دارد. آنان می‏گویند که هیچ کسی نمی تواند در میان اقوام و مذهب های کشور نفاق پراگنی کند.

فهیم صدیقی، رییس سازمان خط نو بیان داشت: «از آغاز محرم تا دهم محرم، بیشر مساجد و تکیه خانه ها و نقاط مذهبی افغانستان مورد تهدید دشمن قرار دارد و نیروهای امنیتی افغانستان متعهدانه از این مکان ها، بخاطر تأمین امنیت شب و روز تلاش کرده اند.»

اهدا کننده گان خون می‎گویند که عاشورا پیام آور صلح و عدالت است و شهروندان کشور نباید کارهایی را انجام دهند که در تضاد با مکتب عاشورا است.

در سال های اخیر شهروندان و حتا مقام های دولتی در روز عاشورا به نیروهای امنیتی خون اهدا می کنند. آنان می گویند که اهدای خون می تواند کمکی برای نیروهایی بکند که سینه های شان را برای آرامی شهروندان کشور سپر کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟