انگلیس و ازبکستان در مورد انتقال اطلاعات در افغانستان همکاری می کند

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 18331

سفیر انگلیس در تاشکند گفت: همکاری‌های نظامی با ازبکستان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انگلیس برای کمک‌ به تاشکند و ادامه همکاری در زمینه ترانزیتی با این کشور در مورد افغانستان ارزش زیادی قائل است.

کریستوفر آلن افزود: همکاری‌های نظامی با ازبکستان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انگلیس برای کمک‌ به تاشکند و ادامه همکاری در زمینه ترانزیتی با این کشور در مورد افغانستان ارزش زیادی قائل است.

وی اظهار داشت: همکاری‌های ازبکستان و انگلیس در زمینه امنیتی تشدید خواهد شد و 2 طرف در مورد انتقال اطلاعات در مورد افغانستان همکاری نزدیکی دارند.

آلن خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر حضور نیروهای نظامی انگلیس در افغانستان کاهش داشته است، در حال حاضر حدود 500 نیرو در این کشور داریم. ولی در صورت نیاز ترانزیت از طریق ازبکستان‌ به افغانستان را افزایش می‌دهیم.

وی در مورد تمدید همکاری ترانزیتی بین تاشکند و لندن گفت: تاریخ معین اتمام این قراردادها وجود ندارد و تاکنون در مورد عدم همکاری و یا ادامه همکاری بین 2 کشور مذاکراتی صورت نگرفته است.

سفیر انگلیس در تاشکند افزود: حضور مربیان و اساتید نظامی انگلیس برای آموزش نظامیان ازبک در تاشکند ادامه دارد و 2 کشور در این زمینه همکاری‌های خوبی را ادامه خواهند داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟