انگلیس نیروی نظامی بیشتری به افغانستان می فرستد

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 13488

روزنامه دیلی تلگراف امروز (جمعه) در گزارشی، با اشاره به سفر غیرمنتظره مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس به کابل نوشت: دولت کامرون درصدد است تا نیروی نظامی بیشتری را به افغانستان اعزام کند.

این روزنامه با اشاره به دیدارهای مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس با مقامات ارشد کشور در روز گذشته، نوشت: انتظار می‌رود که بین 50 تا 100 نیروی اضافی به نیروهای کنونی انگلیس که هم اینک در کابل هستند، بپیوندند.

دیلی تلگراف نوشت: دولت انگلیس قرار است در این مورد با متحدانش در ناتو که ناشی از افزایش نگرانی‌ها از تشدید فعالیت‌های گروه طالبان است، به گفت‌وگو بپردازد.

این روزنامه افزود: فرماندهان آمریکایی پیش‌ از این از متحدان این کشور از جمله انگلیس خواسته‌اند که نیروهای بیشتری را به افغانستان اعزام کنند.

دیلی تلگراف اضافه کرد: منابع وزارت دفاع انگلیس تایید کرده‌اند که دولت این کشور افزایش نیروهایش را در افغانستان برای اولین بار از سال 2010 میلادی مدنظر قرار داده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط منابع انگلیسی، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس در جریان سفرش به افغانستان گفته است که نیروهای افغان هم اکنون خود رهبری عملیات را در کشور برعهده دارند و نیروهای انگلیسی نقش حمایت کننده دارند.

فالون همچنین بیان داشته است که تعهد دراز مدت انگلیس برای کمک به ایجاد افغانستانی باثبات و آباد، به بهبود امنیت منطقه و نیز انگلیس کمک می‌کند.

وزیر دفاع انگلیس در جریان دیدارش از کابل علاوه بر محمد اشرف غنی، رئیس جمهور، با عبدالله عبدلله، رئیس اجراییه و جنرال عبدالله حبیبی سرپرست وزارت دفاع نیز دیدار و گفت وگو کرد.

پیش‌ از این نیز روزنامه «دیلی میل» نوشته بود که به دلیل افزایش خشونت‌ها و فعالیت‌های طالبان در افغانستان، دولت انگلیس قصد دارد تا مأموریت مشورت ‌دهی و آموزشی نظامی خود را در افغانستان تمدید کرده و نیز نیروی بیشتری را به این کشور، اعزام کند.

به نوشته این روزنامه، دیوید کامرون در نشست سران ناتو در ورشو پایتخت لهستان که قرار است در هشتم تا نهم جولای ( 18- 19 سرطان ) برگزار ‌شود، اعلام خواهد کرد که 450 سرباز این کشور با هدف مأموریت آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در سال 2017 میلادی در کنار نیروهای امریکا، خواهند ماند.

مأموریت رزمی نیروهای نظامی انگلیس در افغانستان در ماه دسامبر سال 2014 میلادی پس از 13 سال حضور در این کشور، پایان یافت اما در همان زمان لندن تصمیم گرفت در حدود 450 نظامی‌اش را چارچوب مأموریت آموزشی و پشتیبانی از نیروهای افغان حفظ کند.

براساس گزارش‌های منتشرشده در جریان حضور 13 ساله نیروی نظامی انگلیس در افغانستان، 140 هزار نفر از این نیروها ، در این کشور خدمت کردند که ماحصل آن 453 نفر کشته و 2 هزار و 188 نفر زخمی بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟