انگلیس مسافران خارجی را ۱۴ روز قرنطینه اجباری می‌کند

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86532

به نقل از یورونیوز، انگلیس روز جمعه اعلام کرد که مسافرانی خارجی که وارد این کشور می‌شوند باید ۱۴ روز در قرنطینه قرار گیرند.

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس گفته است که این اقدام به منظور ممانعت از شیوع بیشتر ویروس کرونا در بریتانیا انجام می‌شود.

انگلیس از ۸ ژوئن (۱۹ جوزا) به شهروندان کشورهای دیگر اجازه می‌دهد تا وارد بریتانیا شوند با این شرط که ۱۴ روز در قرنطینه باشند. مسافران همچنین باید جزئیات تماس‌هایشان با افراد و اطلاعات سفرشان را در اختیار مقامات قرار دهند.

موارد استثنا شامل کارکنان حمل و نقل جاده‌ای و پزشکی است که برای حمایت از بخش بهداشت و درمان بریتانیا در مبارزه با بیماری کووید-۱۹ وارد این کشور می‌شوند.

همچنین مسافرانی که از ایرلند، جزایر مانش و جزیرهٔ مَن در دریای ایرلند به بریتانیا می آیند نیز از این قرنطینه اجباری استثنا هستند.

فرانسه برعکس آنچه قبلا گفته می شد، در لیست موارد استثنا از این قرنطینه قرار نگرفته است و وزیر کشور فرانسه در واکنشی سریع گفت که پاریس از این موضوع «متاسف» است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که این کشور آماده است تا به محض اینکه این تصمیم بریتانیا به اجرایی شود، دست به اقدامات متقابل بزند.

وزارت کشور بریتانیا می گوید مسافرانی که وارد این کشور می‌شوند باید به مدت ۱۴ روز خودشان را قرنطینه کنند و در این مدت برای اطمینان از اینکه این افراد این قانون را رعایت کرده‌اند بطور منظم با آنها تماس گرفته می شود.

بریتانیا هشدار داده است که متخلفان از این قانون با جریمه نقدی ۱۱۱۸ یورویی (۱۰۰۰ پوند) روبرو خواهد شد.

این تصمیم مورد انتقاد شرکت‌های فعال در صنعت هوایی بریتانیا قرار گرفته است، صنعتی که از آغاز قرنطینه تا کنون متحمل ضرر سنگینی شده است. مدیر خطوط هوایی ارزان قیمت رایان ایر تصمیم اخیر دولت بریتانیا را «احمقانه» و «غیر عملی» خواند. انجمن صنعت هوایی بریتانیا نیز گفته است که چنین تصمیم باعث خواهد شد که تعداد مسافران بین‌المللی که به این کشور می‌آیند به شدت کاهش یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟