انگشت اضافه‌ برای افزایش قابلیت‌های دست

  • انتشار: ۱۸ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 97349

پروتزهای آینده فقط محدود به افراد دارای معلولیت نخواهند بود، پروتز Third Thumb توسط یک دانشجوی انگلیسی طراحی شده و هدف آن ارتقا توانایی پوشنده و کنترل بیشتر شخص در هنگام کار با اشیا است.

به گزارش خبرگزاری اطلس پرس، سازنده این پروتز، Dani Clode، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه RCA در لندن معتقد است می‌توان این پوشیدنی را برای طیف وسیعی از کارها استفاده کرد.

پروتز Third Thumb همچون یک دستکش بر روی دست قرار می‌گیرد. جالب است بدانید خودِ این انگشت از طریق چاپ سه‌بٌعدی و از رشته‌های نازک پلاستیکی انعطاف‌پذیر ساخته شده است.

پروتز بمعنای پسوندی برای بدن است؛ با استفاده از پروتزهای خاص قادر خواهیم بود توانایی‌هایی خود را گسترش دهیم. انگشت انسان دارای یک محدوده دینامیکی حرکت است و پروتز Third Thumb بدنبال کاهش این محدودیت‌ها؛ نه‌تنها برای افراد معلول، بلکه برای افراد عادی کاربرد دارد.
این پوشیدنی جالب از دو موتور برای ایجاد کشش در یک سیستم کابلی، مشابه ترمز دوچرخه برای شُل‎کردن انگشت پروتزی بسمت انگشتان واقعی استفاده می‌کند.

این دو موتور توسط دو سنسور فشار مجهز به بلوتوث که می‌توانند زیر پای شما نصب شوند، کنترل می‌شوند. این محصول از هماهنگی بین دست و پاها استفاده می‌کند که در مواردی مانند رانندگی با ماشین، کار با چرخ خیاطی یا نواختن پیانو و حتی گیتار از آن بهره می‌بریم.

یک اتصال بلوتوثی، اطلاعات فشار را از پا به یک دستبند، جاییکه موتور واقع شده است، منتقل و انگشت پروتزی شروع به حرکت می‌کند.

یک جواهرساز برای کنترل دقیق روی فرآیند تولید یا یک هنرمند برای کشیدن دقیق طرح‌هایش می‌تواند از پروتز Third Thumb استفاده کند.

هات اپ نیوز نوشت:‌پروتز Third Thumb در حال حاضر فقط یک نمونه اولیه است، اما خالق آن بدلیل ارائه راه حلی کاربردی برای بهبود زندگی افراد، مبلغ ۲۵۰۰ دلار برای توسعه بیشتر آن دریافت کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟