انواع ماسک خانگی آسان، کم هزینه و فوق العاده موثر

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 78642

در دنیای مد و آرایش که امروزه اکثر خانم ها از هم پیشی می گیرند انواع ماسک برای پوشت به خصوص انواع ماسک خانگی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و اکثر خانم ها برای مراقبت و رسیدگی به پوست خود به سالن ها و آرایشگاه های زنانه مراجعه کرده و با توجه به پوست خود ماسک مورد نظر خود را استفاده می کنند.

عده دیگر نیز در منزل انواع ماسک خاتگی را برای پوست خود مصرف می کنند. مزیت انواع ماسک خانگی این است که با مواد طبیعی قابل دسترس و ارزان تهیه می شود و می توانید در منزل خود به راحتی پوست تان را درمان کنید. این ماسک ها اصلا ضرری ندارد و به پوست آسیب نمی رساند.

انواع ماسک خانگی

ماسک خانگی را می توانید به راحتی در منزل خود با استفاده از موادی که در اکثر خانه ها یافت می شود تهیه کنید و با توجه به پوست خود انواع ماسک خانگی را امتحان نمایید. فقط این نکته را مد نظر داشته باشید که قبل از استفاده از هرگونه ماسک خانگی مقداری کمی بر روی دست خود تست کنید تا دچار حساسیت پوستی نشوید.

انواع ماسک خانگی

ماسک خانگی انواع مختلفی دارد که در ادامه این مطلب به چند مورد آن اشاره می شود:

ماسک خانگی برای پوست های چرب و جوش های بزرگ

کسانی که از جوش های صورت رنج می برند و پوست چربی دارند می توانند با تهیه این ماسک خانگی با جوش های خود خداحافظی کنند. برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری چای سبز، دو قاشق غذا خوری آب خیار، یک قاشق غذا خوری گلاب و یک قاشق غذا خوری گل سرشور (که از عطاری می توانید تهیه کنید) نیاز دارید.

طرز تهیه آن هم بسیار آسان و راحت است. به این صورت که تمام این مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و روی صورت خود می مالید وبعد از مدت زمان دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشورید.

از گل سرشور در زمان قدیم برای تقویت مو و از بین بردن مو خوره استفاده می شده است. این نکته را مد نظر داشته باشید که هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید چرا که شستن آن مقداری سخت می باشد.

ماسک خانگی برای سیاهی زیر چشم

یکی دیگر از انواع ماسک های خانگی برای از بین بردن لک سیاهی زیر چشم ماسکی است که با یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب و یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق غذا خوری زردچوبه تهیه می شود.

تمام این مواد را با هم ترکیب کنید و زیر چشم خود بمالید و بعد از مدت زمان دقیقه مواد را از روی صورت خود پاک کرده و با آب ولرم بشورید. این ماسک واقعا تاثیر زیادی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم دارد.

ماسک برای روشن شدن و شفاف شدن پوست

این ماسک یکی دیگر از انواع ماسک خانگی است که به راحتی می توانید در منزل خود تهیه کرده و پوست خود را روشن و شفاف کنید. با استفاده از اینن ماسک، به مرور زمان چروک های پوست خود را باز کنید و حتی از چین و چروک شدن پوست خود جلوگیری نمایید.

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک گل قرمز و یا قاشق غذا خوری عسل می باشد. در ابتدا گل قرمز را خورد کنید و یا بکوبید، سپس با یک قاشق عسب ترکیب کرده و روی پپوست خود بمالید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشورید.

یکی دیگر از انواع ماسک خانگی صورت برای اینکه پوست خود را دو تا سه درجه روشن تر کنید را نیز در ادامه ذکر می کنیم:

اول از همه به مغازه عطاری بروید و از آقای عطار پودر کف دریا و یک مقدار آب لیمو می خرید. سپس کف دریا با آب لیمو را ترکیب می کنید تا حالت خمیری پیدا کند. پس از آن با کاردک روی پوست خود که از قبل تمیز کرده اید می مالید. از این ماسک می توانید روی گردن و دست ها هم استفاده کنید. بعد از اینکه ماسک را بر روی پوست خود گذاشتید اجازه دهید تا خوب خشک و سفت شود. سپس با آب ولرم بشورید. بعد از شسشتوی ماسک از روی صورت خود می توانید دو برش حلقه پرتقال نیز روی صورت خود بگذارید چرا که پرتقال حاوی ویتامین C است و برای پوست بسیار مفید می باشد و جای جوش ها را از بین می برد.

ماسک جوان سازی پوست

برای تهیه این ماسک خانگی به یک عدد هلو و یک قاشق مربا خوری روغن زیتون و یک عدد کپسول ویتامین E نیاز دارید. همه مواد را با هم ترکیب کرده و بر روی پوست صورت می مالید و بعد از مدت زمان دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک ضد پیری و چروک پوست

از انواع ماسک های خانگی که ضد پیری و چروک است و چروک های پوست را از بین می برد و به جوان سازی پوست کمک می کند، ماسکی است که با یک قاشق غذا خوری قهوه، یک قاشق غذا خوری کاکائو و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل تهیه می شود.

کسانی که پوست خیلی خشک دارند می توانند یک قاشق چای خوری عسل نیز اضافه کنند. بعد از گذاشتن این ماسک ۲۰ دقیقه زمان دهید سپس با آب ولرم صورت خود را بشورید.

ماسک ضد تعریق

یکی دیگر از انواع ماسک خانگی ماسم ضد تعریق است. برای کسانی که صورت شان خیلی عرق می کنند و کلافه شده اند این ماسک واقعا تاثیر گذار است. البته اگر هفته ای دو بار به مدت یک ربع الی ۲۰ دقیقه استفاده کنید.

برای تهیه این مایک خانگی ننیاز به یک قاشق غذا خوری ماست، یک قاشق عسل و یک قاشق آب لیمو ترش دارید. تمام این مواد را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست خود بمالید. اسید لاکتیک موجود در ماست کمک می کند که از شر میکروب ها و باکتری هایی که ممکن است موجب خارش پوست صورت شود خلاص شوید و همین تمیزی پوست باعث می شود که پوست تان اکسیژن بیشتری جدب کند و تعریق کمتری داشته باشد. از طرفی ماسک نیز ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که به بهبود خشکی و خارض پوست کمک می کند و یک ضد لک بسیار قوی می باشد. منافذ پوست را کوچک می کند و کلی خاصیت دیگر دارد.

این ماسک به خاطر عسل یک ضد جوش و ضد لک قوی است. اگر می خواهید خاصیت ضد جوش بودن آن بیشتر شود آب لیمو را کمتر اضافه کنید. این ماسک برای پوشت بسیار فوق العاده می باشد.

در این مقاله سعی کردیم انواع ماسک خانگی را برای شما شرح دهیم. البته که انواع مماسک خانگی بسیار زیاد است و در این مقاله نمی گنجد اما می توانید با یک سرچ ساده انواه ماسک های خانگی را پیدا کرده و از پوست خود مراقبت کنید.