انواع دوربین شکاری و ویژگی هر یک از آنها

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79841

انواع دوربین شکاری جدای از برخی تفاوت های فنی و عملکرد در اصل دوربین های دوچشمی هستند که با نام های دوربین ارتشی و دوربین صحرایی نیز خوانده می شوند. از این دوربین ها برای دیدن اجسامی که در فاصله های دور قرار دارند استفاده می شود. نوعی از این دوربین ها که با سیستم فاصله یاب تلفیق شده نزد استفاده کنندگان محبوبیت بالایی دارد.

ویژگی های انواع دوربین شکاری

انواع دوربین شکاری همان طور که گفته شد در صورتیکه علاوه بر دوربین دوچشمی به سیستم فاصله یاب نیز مجهز باشد بسیار ایده آل به نظر می رسد. دوربین ها شکاری با انواع و اقسام مختلف و قابلیت های متفاوت باید دارای یک سری ویژگی های خاص باشد.

انواع دوربین شکاری

درشت نمایی

 اولین ویژگی انواع دوربین شکاری میزان درشت نمایی آنهاست، پرواضح است هرچه قابلیت درشت نمایی دوربین بیشتر باشد، تصویری شفاف تر و بزرگ تر از اشیاء دریافت می کنیم. یک دوربین شکاری حداقل باید بزرگ نمایی x7 را دارا باشد.

قطر لنز  در انواع دوربین های شکاری

در کنار قدرت بزرگنمایی انواع دوربین شکاری، ویژگی دوم قطر لنز اینگونه دوربین ها می باشد. هرچه قطر دوربین های شکاری بزرگ تر باشد بهتر می توان در محیط های با نور کم کار کرد. قطر دوربین دو کار اصلی را انجام می دهد: یکی اینکه به تعییین بزرگنمایی دوربین کمک می  کند و دوم اینکه روی مقدار نوری که دوربین دوچشمی از خود عبور می دهد تأثیر می گذارد.

ضد آب بودن دوربین

یکی دیگر از ویژگی های انواع دوربین شکاری ضد آب بودن دوربین می باشد. در دوربین های ضد آب، بخش های اپتیکی به خوبی محافظت شده اند و در شرایط جوی گوناگون حتی در محیط های آبی کاملا خشک می مانند.

وزن انواع دوربین شکاری

وزن انواع دوربین شکاری نیز از ویژگی های مهم در  دوربین های شکاری محسوب می شود. اگرچه نمی توان گفت که هر دوربین شکاری سنگین تر بهتر از نوع سبک آن است اما بی توجهی به وزن دوربین هم باعث انتخاب خوب نمی شود.

معرفی برخی از دوربین های شکاری تلفیقی

در انواع دوربین شکاری همان طور که گفته شد نصب سیستم فاصله یاب یک نکته اساسی است. در کنار ویژگی هایی چون ضد آب بودن، وزن مناسب و قطر لنز دوربین که هنگام خرید باید در نظرداشت دوربین ها بسته به نوع آنها در برخی ویژگی های کوچک نیز تفاوت دارند. در اینجا با برخی از انواع دوربین شکاری آشنا می شویم:

LRB 6000CI

در میان انواع دوربی شکاری، دوربین «ال ار بی ۶۰۰۰ ی آی» یک دوربین با قابلیت بالاست. این دوربین با قابلیت فاصله یاب اگرچه تنها ۱۰ پوند وزن دارد اما یک دوربین با کیفیت به حساب می آید.« قابل رقابت بودن با دوربین های نظامی ابتدایی، قطر لنز ۵۰ میلی متری، بزرگ نمایی x7 و دیدن اشیاء تا فاصله ۴۰۰۰ یارد» از ویژگی های بارز این دوربین کوچک می باشد. مهمترین ویژگی این دوربین اما ضد آب بودن آن است که می توان در تمام محیط های آب و هوایی و حتی در محیط های تاریک با این دوربین کار کرد.

Armasight Binoculars

مورد بعدی در لیست انواع دوربین شکاری، دوربین Armasight می باشد. این دوربین دوچشمی مجهز به فاصله یاب از ویژگی های خوب یک دوبین استاندارد نظامی برخوردار است: «بزرگنمایی x8، قطر لنز ۳۰ میلی متر و وزن کم» از ویژگی های اصلی این دوربین می باشد. اگرچه قطر لنز این دور بین در مقایسه با دیگر دوربین ها کمتر است اما چون قدرت بزرگ نمایی بالایی دارد، وضوح و بزرگی تصویر در آن آسیب نمی بیند. حمل و نقل این دوربی آسان است و یک پوشش تمام پلاستیکی سراسر دوربین را پوشانده  که آن را به گزینه ای مناسب برای قایقرانان، کوهنوردان و توریست ها تبدیل کرده است.  

Carl Zeiss Victory RF 10×۴۵

دوربین Carl Zeiss در میان انواع دوربین شکاری رتبه ای ممتاز دارد. «بزرگ نمایی x10، قطر لنز ۴۵ میلی متر و قدرت دید اشیاء در فاصله ۱۳۰۰ یارد» این دوربین را به یک گزینه برتر در مقایسه با دیگر دوربین ها تبدیل کرده است. طراحی ارگونومیک این دوربین به صورتی ست که به راحتی در  داخل دست جا می گیرد و احساس خوبی به انسان دست می دهد. وزن ۲٫۲ پوندی و ضد آب بودن از ویژگی های  دیگر این دوربین می باشد. تمام کسانی که به دنبال وضوح در تصاویر هستند بدون شک گزینه ای بهتر از این دوربین پیدا نخواهند کرد. لنز این دوربین ساخت آلمان است و با لایه های مختلف پوشش داده شده که قابلیت استفاده از آن در تمام محیط ها فراهم گشته است.

Leica 10×۴۲ Geovid

یکی دیگر از انواع دوربین شکاری، دوربین Leica می باشد.«قدرت بزرگ نمایی x10، قطر لنز ۴۲ میلی متری و وزن ۴ پوند» از ویژگی های اصلی این  دوربین می باشد. از این دوربین می توان در هر شرایط آب و هوایی به ویژه محیط های تاریک استفاده کرد. دوربین به راحتی در دست جا می شود و سرعت فاصله یابی آن بسیار سریع است. با این دوربین می توان اشیاء را تا فاصله ۱۹۰۰ی یارد مشاهده کرد. شاید تنها نکته منفی این دوربین ضد آب نبودن آن باشد.

USCAMEL ۱۰×۵۰ Military

همان طور که دانستید در لیست انواع دوربین شکاری، برخی گزینه ها در مقایسه با انواع دیگر ویژگی های منحصر به فرد دارند. یکی از این دوربین های خاص دوربین «یواس کمل» می باشد. «قطر لنز ۵۰ میلی متر، بزرگ نمایی x10، وزن ۳٫۲ پوند و ضد آب بودن» از ویژگی های اصلی این دوربین به شمار می رود. کسانیکه دنبال یک دوربین دوچشمی مقاوم و با کیفیت هستند نباید این دوربین را از دست بدهند. با این دوربین که فاصله یابش به سرعت کار می کند می توانید حتی در هوای با مه شدید کار کنید بدون اینکه وضوح تصاویر آسیب ببیند.

به هر صورت اینکه با ویژگی های اصلی انواع دوربین شکاری آشنا شدید و دانستید فاکتورهایی مثل «قدرت بزرگ نمایی، قطر لنز، وزن دوربین و ضد آ بودن» در با کیفیت یا بی کیفیت بودن یک دوربین نقش اساسی دارد، می توانید به راحتی یک دوربین خوب بخرید.