انصارالله یمن: سفر نتانیاهو مقدمه چینی برای عادی سازی روابط است

  • انتشار: ۳ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 99442

سخنگوی جنبش انصارالله یمن سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان را مقدمه چینی برای اعلام عادی سازی روابط اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از المیادین، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به انتشار خبر سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز گذشته به عربستان و دیدار با ولیعهد سعودی، اعلام کرد که این اقدام مقدمه چینی برای اعلام عادی سازی روابط میان تل آویو و ریاض است.

او گفت: نتانیاهو در حال مقدمه چینی به منظور عادی سازی کامل روابط، پس از چراغ سبز نشان دادن مسئولان سعودی برای این امر بود.

محمد عبدالسلام افزود: کشور‌های متجاوز به یمن به سوی پیوستن کلی، رسمی و آشکار به پروژه صهیونیسم هستند. عربستان، امارات، بحرین و سودان کشور‌هایی هستند که امکانات خود را در خدمت جنگ علیه یمن قرار داده اند. دشمنان یمن، اوامری را اجرا می‌کنند که در راستای خواسته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد که از جمله اینها، فروش مسئله فلسطین است .

او تصریح کرد: مقامات آل سعود گمان می‌کنند که آن‌ها راه را برای عادی سازی برخی از کشور‌های منطقه هموار کرده اند و این کار آن‌ها، نوعی مقبولیت به این اقدام بخشیده است.

سخنگوی انصار الله یمن اعلام کرد: عربستان قبله مسلمانان و شهر پیامبر (ص) در آن است، به جای اینکه موضع امت اسلامی باشد، به نقطه‌ای تبدیل شده است که توطئه‌ها علیه اسلام از آنجا آغاز می‌شود.

«سامی ابو زهری» یکی از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیزدر واکنش به این سفر اعلام کرد: اگر اطلاعات منتشر شده درباره سفر نتانیاهو به عربستان درست باشد، این خطر بسیار بزرگی است.

حماس عربستان را به بیان توضیح درباره آنچه رخ داده که اهانت به امت اسلامی و هدر دادن حقوق فلسطینیان است، فراخواند.

ساعاتی پیش رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند نخست‌وزیر این رژیم و رئیس موساد روز یکشنبه به طور مخفیانه به عربستان رفته و با ولیعهد این کشور دیدار کرده‌اند. همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در این نشست حضور داشته است.

به گفته رسانه ها، نتانیاهو با پروازی مستقیم از فرودگاه بین گورین تل آویو عازم ریاض شده است و این سفر ۵ ساعت به طول انجامیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟