اندروید ۱۱ یا اندروید آر (Android R) آماده توسعه است

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 56619

هنوز اندروید ۱۰ به صورت رسمی عرضه شنده٬‌ اما گفته می‌شود گوگل خودش را آماده‌ی معرفی اندروید ۱۱ یا همان اندروید R می‌کند.

این درحالیست که گفته می‌شود عرضه‌ی اندروید Q نیز به تاخیر افتاده است.

اندروید ۱۱ یا اندروید آر (Android R) آماده توسعه است.

سیستم عامل اندروید گوگل یکی از انطباق‌پذیرترین سیستم‌های دنیا است و این شرکت آمریکایی تضمین می‌کند که هر سال یک نسخه‌ی جدید از آن را عرضه کند.

به نوشته ترنجی، اگرچه اندروید Q (یا همان اندروید 10) هنوز در دست توسعه قرار دارد و تنها دو نسخه‌ی آزمایشی از آن برای گوشی‌های سری پیکسل منتشر شده است٬ اما ظاهرا گوگل تصمیم گرفته اطلاعاتی از نسل آینده‌ی آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

معرفی اندروید ۱۱ در عقرب 98

حساب کاربری رسمی Android Developer در توییتر اعلام کرده است که بین 23 تا 24 اکتبر (1 تا 2عقرب) این شرکت میزبان رویدادی به نام Android Global Developer Summit است که در مرکز رویدادهای گوگل در کالیفرنیا برگزار می‌شود.

اگرچه هیچ نکته‌ای در مورد مباحث قابل گفتگو در این رویداد اعلام نشده٬ اما اطلاعات منابع نزدیک به شرکت گوگل حاکی از آن است که غول فناوری به احتمال زیاد برای نخستین بار در این رویداد٬ در مورد اندروید 11 (اندروید R) صحبت خواهد کرد.

در حال حاضر کدگذاری‌های اولیه‌ی به‌روزرسانی‌های اندروید به ترتیب طبیعی ۲۶ حرف انگلیسی انجام می‌شود.

بنابراین پس از اندروید P باید منتظر اندروید R باشیم. با این حال اندروید R هنوز در حد یک گمانه‌زنی است و نمی‌توان به طور قطع در مورد آن صحبت کرد.

هرچند باید انتظار داشت اندروید کیو در هفتم می (۱۷ ثور) رسما عرضه شود٬ اما ظاهرا این عرضه با تاخیر انفاق می‌افتد.

گوگل در اندروید ۱۰ نگاه ویژه‌ای به بهبود صرفه جویی در مصرف انرژی٬ بهبود ژست‌های حرکتی٬ مدیریت نوتیفیکیشن٬ کنترل دسترسی و قابلیت‌های امنیتی (نظیر مک آدرس تصادفی) خواهد داشت.

حال باید دید اندروید ۱۱ چه ویژگی‌های جدیدتری را در بر می‌گیرد و در آن روی چه مواردی تمرکز شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟