انتقاد کریم خلیلی از راهکار فعلی شورای عالی صلح

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17186

محمد کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهور سابق افغانستان گفته است:حکومت پیشین و کنونی  افغانستان در بخش صلح دستاوردی نداشته‌اند و راهکار صلح باید بازنگری شود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افق؛ کریم خلیلی معاون اول شورای عالی صلح افغانسان می گوید از جلسات شورای عالی صلح فاصله گرفته‌است و خواستار  اصلاح راهکار برای رسیدن به صلح است.

آقای خلیلی معاون اول این شورا بر تغییر راهبرد صلح تأکید کرده و از بی‌نتیجه بودن این روند انتقاد کرد.

این مقام ارشد در شورای عالی صلح می افزاید: «من باور دارم که حکومت قبلی هم، آن‌چنانی که لازم بود، موفقیتی نداشت اما حکومت فعلی هم متأسفانه هیچ موفقیتی نداشته‌است.

از سوی دیگر آقای خلیلی می‌گوید که توافق برای برگزاری لویه جرگه تعدیل قانون اساسی تنها میان رییس‌جمهور و رییس اجرائیه صورت گرفته بود، نه میان دو تیم.

خلیلی خواهان عملی شدن توافق‌نامه  میان این دو شده گرچه هنوز هم عملی‌شدن آن خیلی ضعیف بوده‌است.

اما اسماعیل قاسمیار مشاور شورای عالی صلح افغانستان گفته است که پیچیده گی وضعیت در افغانستان برهیچ کس پوشیده نیست و ما باید تلاش بکنیم و واقع بینانه عمل کنیم.

اقای قاسمیار  افزود٬ما باید امیدوار باشیم که روزی ما شاهد یک صلح  عادلان  و پایدار  در کشور باشیم.

اقای قاسمیار می افزاید با احترامی که به نظر محمد کریم خلیلی دارم نمی دانم که این ارزیابی از کارکرد شورای عالی صلح را از سابق داشتند و یا به این تازه گی ها برایشان پیدا شده است.

این مقام شورای عالی صلح افزود ما از تمامی نظرات سازنده افراد برای رسیدن به صلح استقبال می کنیم .

این در حالیست که پیش از این تعدادی از سناتوران خواهان حذف نهاد شورای عالی صلح شده بودند، این سناتوران می گویند باید بودجه اختصاص داده به شورای عالی صلح را، به نیروهای امنیتی اختصاص داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟