انتقاد واشنگتن از حملات هوایی مسکو در سوریه

  • انتشار: ۹ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 10229

وزیر دفاع آمریکا حملات هوایی روسیه در منطقه را موجب شعله ورتر شدن آتش جنگ داخلی در سوریه و خاورمیانه دانست.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از مهر، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا از روسیه خواست یک راه حل سیاسی در سوریه در مورد بحران این کشور جستجو کند چون حملات هوایی در این کشور موجب بیشتر شدن جنگ داخلی خواهد شد.

کارتر طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت: در صورتی که روسیه بخواهد بدون جستجوی یک راه حل سیاسی به حملات خود علیه مخالفان بشار اسد ادامه دهد مثل این است که نفت روی آتش می پاشد. وی مدعی شد اولین حملات هوایی روسیه در خاک سوریه به هیچ وجه مواضع داعش را هدف قرار نداده است.

پیش از این منابع خبری پنتاگون به نقل از پیتر کوک گفته بودند که اشتون کارتر به مقامات ارشد وزارت دفاع دستور داده برای گفتگوهای احتمالی با روسیه آماده شوند تا راههای لازم برای جلوگیری از پروازهای جنگنده های این کشور ارائه شود.

چند ساعت پیش اولین حملات هوایی روسیه علیه مواضع تروریست های داعش انجام شد. روسیه پیش از آن از نیروهای ائتلافی خواسته بود عملیات هوایی خود در سوریه را قطع کنند. به گفته مقامات آمریکایی حملات هوایی روسیه در مناطق غربی سوریه نزدیک شهر حمص انجام شده است.

مقامات روسیه می گویند هدف اصلی آنها نابودی داعش در خاک سوریه است ولی جان مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکایی این اظهارات مقامات روسی را طی سخنرانش در مجلس سنای آمریکا مورد انتقاد قرار داد.

وی با اشاره به تحرکات نظامی روسیه گفت مهمترین هدف روسیه، حمایت از بشار اسد و نفوذ هرچه بیشتر در خاورمیانه است. مک کین مدعی شد عدم حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه می تواند به افزایش جنگ داخلی منجر شود و وضعیت مهاجران از این هم بدتر کند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟