انتقاد محقق از ناتوانی حکومت در تامین امنیت مساجد

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 32519

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی از ناتوانی و عدم توجه دولت برای تامین امنیت شهروندان کشور انتقاد کرده و گفته است که طرح‌های که برای تامین امنیت مناطق مرکزی و مسجدهای اهل تشیع در کشور، از سوی حکومت نادیده گرفته می‌شود.

آقای محقق روز گذشته (جمعه) در همایش گرامیداشت از دومین سالگرد درگذشت قربان علی عرفانی از چهره‌های جهادی کشور گفت که در در صورت این بی توجهی حکومت به مساجد اهل تشیع، احتمالا این حملات افزایش خواهد یافت.

او گفته است دشمنان مردم افغانستان نسبت به گذشته ظالم تر شده است و از مردم خواسته است تا برای شناخت این گروه‌ها هوشیار باشند.

معاون دوم ریاست اجرایی که خود نیز در بدنه‌ی حکومت وحدت ملی است، از ناتوانی نهادهای امنیتی در تامین امنیت مساجد انتقاد کرده و حکومت را به بی توجهی متهم کرده است.

در سه هفته‌ی پسین، کشور شاهد خونین ترین رویدادهای انفجاری و انتحاری بوده است. چنانکه در دو حمله جداگانه بر نمازگزاران در غور و کابل نزدیک به هفتاد تن جان باخته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در دو سال پسین، تروریستان داعش با حمله بر مساجد شیعیان، نمازگزاران را هدف قرار داده اند که در این حملات صدها تن تاکنون جان باخته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟