انتقاد مجلس سنا از روند مذاکرات صلح: تنها آتش‌بس عمومی مورد قبول است

  • انتشار: ۸ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 72853

مجلس سنا در واکنش به گزارش‌های اخیر مبنی بر توافق طالبان برای آتش‌بس موقت در نتیجه مذاکرات صلح با امریکا، می گوید آتش‌بس میان طالبان و امریکا به مردم افغانستان مربوط نیست و تنها آتش‌بس عمومی مورد قبول است.

«فضل‌هادی مسلم‌یار» رییس مجلس سنا در نشست امروز این مجلس اظهار داشت: آتش‌بس عمومی ضرورت مردم است و اگر یک ساعت باشد مورد قبول است؛ اما اگر طالبان تنها با امریکا آتش‌بس کند به مردم افغانستان مربوط نیست.

وی تاکید کرد در صورت آتش‌بس یکجانبه طالبان با امریکا، دولت و نیروهای امنیتی افغانستان مکلف هستند که از مردم حفاظت کنند و برای حفظ جان مردم آمادگی کامل خود را داشته باشند.

در همین حال سناتوران دیگر نیز تاکید کردند که تا هنوز دولت و مردم افغانستان از جزئیات احتمال توافق آتش‌بس و مذاکرات امریکا و طالبان با خبر نیستند؛ در حالی که قربانی اصلی مردم اند و می‌خواهند بدانند که چه بر سرنوشت آنان می‌گذرد.

این در حالی است که اخیراً گزارش‌هایی منتشر شده که بر اساس آن هیات دفتر طالبان در قطر که برای مشوره روی آتش‌بس به پاکستان رفته بود، توانسته رهبری این گروه را برای برقراری آتش‌بس موقت یک هفته‌ای قناعت دهد؛ اما هنوز مشخص نیست که این آتش‌بس عمومی خواهد بود و یا تنها میان جنگ‌جویان طالب و نیروهای امریکا برقرار خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟