انتقاد شدید «عبدالله» از حمایت های خارجی داعش

  • انتشار: ۷ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 10110

رئیس اجرایی کشور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ضمن انتقاد از اسلام آباد گفت: اگر پشتیبانی خارجی از داعش نبود، این نبردهای شبه چریکی و پراکنده تاکنون به تاریخ می‌پیوست.

به گزارشخبرگزاری اطلس به نقل از فارس، «عبدالله» که شامگاه دوشنبه به وقت نیویورک در سازمان ملل به سخنرانی پرداخت، تاکید کرد: ما از پاکستان می‌خواهیم به قولی که رهبرانش چند ماه پیش برای سرکوب ترور دادند، پایبند باشند.

رئیس اجرایی کشور در ادامه اظهارات خود از داعش نیز به عنوان یکی از گروه‌های هراس‌افکن در افغانستان نام برد و گفت: اگر پشتیبانی خارجی از آنان نبود، این نبردهای شبه چریکی و پراکنده تاکنون به تاریخ می‌پیوست.

عبدالله به پایان یافتن شورش‌ها در افغانستان ابراز خوشبینی کرد و گفت: اینگونه تلاش‌ها در نهایت، نمی‌توانند ما را شکست دهند.

«عبدالله عبدالله» روز چهارشنبه(۱میزان) به منظور شرکت در هفتادمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد.

سخنرانی در شورای روابط خارجی نیویورک، نشست ۳ جانبه با مقامات آمریکایی و چینی، دیدار با رئیس شرکت مایکروسافت، گفتگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیدار با رئیس جمهور ایران و نماینده جوانان افغانستان در سازمان ملل از جمله برنامه‌های رئیس اجرایی کشور در نیویورک بود.

گفتنی است به دنبال پخش گزارش‌هایی مبنی بر سقوط بخشهایی از قندوز دفتر مطبوعاتی رئیس اجرایی دولت وحدت ملی اعلام کرد «عبدالله عبدالله» به‌دلیل احتمال سقوط این شهر سفرش را به نیویورک نیمه تمام‌ گذاشته و به افغانستان برمی‌گردد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟