انتقاد شدید ترامپ از جمهوری خواهان مجلس آمریکا به خاطر تصویب بودجه پیشنهادی بایدن

  • انتشار: ۱۷ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123774

به نقل از نیوزویک، دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا از میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس و تمامی نمایندگان این حزب به دلیل تصویب بودجه یک هزار میلیارد دالری جو بایدن برای طرح‌های زیرساختی به شدت انتقاد کرد.

ترامپ در بیانیه‌ای که روز گذشته در واکنش به این اتفاق منتشر شد گفت: بسیار ناراحت کننده است که کنگره به طرح بودجه پیشنهادی بایدن که عملاً بودجه طرح‌های غیر زیر ساختی است رای مثبت دادند.

ترامپ در این بیانیه تاکید کرده که قرار است تنها ۱۱ درصد از این بودجه به خدمات زیرساختی اختصاص داشته باشد. رییس جمهور سابق آمریکا در این بیانیه تاکید کرد: من کار جمهوری خواهانی را که با دموکرات‌های مجلس برای تصویب این بودجه همراهی کرده اند درک نمی‌کنم. چرا این نماینده‌ها امروز باید خوشحال باشند!

ترامپ ادامه داد: حالا آن‌ها به دنبال کار بزرگتر خود خواهند رفت؛ یعنی تصویب بودجه ۱.۷۵ هزار میلیارد دالری. تمامی جمهوری خواهانی که در این کار با دموکرات‌ها همراه شده اند امروز باید از کار خود خجالت بکشند به ویژه میچ مک کانل که با این اقدام خود اجازه داد دموکرات‌ها با هزینه کشور ما مشکلاتشان را حل و فصل کنند.

ترامپ در این بیانیه تاکید کرده که تصویب این بودجه ممکن است موجب شود دموکرات ها مواضع خود را برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری تقویت کنند. وی همچنین تهدید کرد از جمهوری خواهانی که به برنامه‌های جو بایدن رای موافق دهند حمایت نخواهد کرد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، مجلس نمایندگان آمریکا در آخرین ساعات روز جمعه طرح بودجه پیشنهادی بایدن به ارزش ۱ هزار میلیارد دالر برای خدمات زیرساختی را با ۲۲۸ رای موافق در مقابل ۲۰۶ رای مخالف به تصویب رساندند. گفته می‌شود ۱۳ نماینده جمهوری خواه موافق این طرح بودجه‌ای دولت آمریکا بودند و با آن رای مثبت دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟