انتقاد از بی توجهی مسئولان در قبال خشونت علیه زنان

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17722

مسوولان شبکه زنان افغان، از نهادهای حامی حقوق زن در افغانستان، از مقام‌های ارشد حکومتی به‌دلیل بی‌توجهی‌شان در قبال خشونت‌‌های فجیعانه اخیر علیه زنان و دختران در کشور، شدیدا انتقاد کرده می‌گویند که این مقام‌ها تاکنون حاضر نشده‌اند حتا این خشونت‌ها را با صدور یک اعلامیه کوتاه تقبیح و محکوم کنند.

سمیرا حمیدی، رییس هیات مدیره شبکه زنان، روز گذشته( یکشنبه) با اشاره به موارد خشونت‌های فجیع اخیر علیه زنان و دختران در کشور، گفت که در طول یک هفته هفت قضیه خشونت در مناطق مختلف صورت گرفته، اما رهبران حکومت وحدت ملی در برابر این قضایا تا اکنون هیچ واکنشی نداشته‌اند.

خانم حمیدی می‌گوید: «در یک هفته، هفت قضیه خشونت علیه زنان صورت می‌گیرد، ولی هیچ مرجع دولتی واکنش نشان نمی‌دهد.

وی می گوید؛ قبلا خوب بود حداقل تقبیح می‌کردند و یک سطر در خبرها نشر می‌شد، اما در هفته‌ای که گذشت، من سایت، توییتر و فیس‌بوک ارگ و وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط را دیدم، هیچ نوع عکس‌العملی نشان نداده‌اند. این مساله خودش جای نگرانی دارد که در اخیر روز، زندگی زن در افغانستان اهمیت دارد یا ندارد؟»

رییس هیات مدیره شبکه زنان می‌افزاید که هرگاه مقام‌های حکومتی در برابر یک قضیه خشونت از خود واکنشی نشان بدهند، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سمیرا حمیدی تاکید کرد که در گام نخست لازم است تا والیان در برابر خشونت‌ بر زنان واکنش نشان بدهند، به گفته او، والیان تاکنون «هیچ نوع» عکس‌العملی در قبال خشونت‌های انجام شده نشان نداده‌اند.

زرینه، پروین، امیربیگم، نسیمه، بیک‌بی‌بی، معصومه و سیمین از جمله قربانیان اصلی خشونت‌های فجیعانه اخیرند که در نتیجه خشونت‌های خانوادگی کشته و زخمی شده و مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

شبکه زنان افغان می‌‌گوید که مقام‌های مسوول، به ویژه رییس‌جمهور و رییس اجرایی کشور در برابر این خشونت‌ها هیچ واکنشی نداشته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟