انتقاد آمریکا از اقدام چین در قبال استرالیا

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 100369

آمریکا استفاده چین از تصویر دستکاری شده دیجیتال یک سرباز استرالیایی را یک اقدام نادرست و ضربه‌ای بر روابط بین استرالیا و چین خواند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا امروز با اعلام اینکه چین تصاویری دستکاری شده را در توئیتر منتشر کرده در حالیکه شهروندانش از استفاده از این رسانه اجتماعی منع شده‌اند، اعلام کرد: جدیدترین حمله چین به استرالیا نشان دهنده نمونه دیگری از استفاده بدون کنترل اطلاعات نادرست و دیپلماسی اجباری است. این دورویی بر همه آشکار است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: این تصویر دستکاری شده از سرباز استرالیایی، یک اقدام نادرست و ضربه‌ای دیگر حتی برای حزب کمونیست چین است. درحالیکه حزب کمونیست چین در حال گسترش اطلاعات نادرست است، نقض حقوق بشر در کشور از جمله بازداشت بیش از یک میلیون مسلمان در سین‌کیانگ را لاپوشانی می‌کند.

سخنگوی امور خارجه فرانسه نیز روز سه شنبه گفت، تصویر توئیت شده به شدت شوکه کننده و اظهارات مطرح شده از سوی سخنگوی وزارت خارجه چین توهین به تمامی کشورهایی است که نیروهای مسلح آنها در حال حاضر در افغانستان هستند.

گفتنی است، پس از آنکه سخنگوی وزارت خارجه چین تصویری از یک سرباز استرالیایی را در حالیکه یک چاقوی خونی روی گلوی یک پسربچه افغان قرار داده، منتشر کرد، اسکات موریسون، نخست وزیر استرلیا از پکن خواست تا بابت این مساله عذرخواهی کند اما چین این درخواست را رد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟