انتخاب دانشجویی از افغانستان به سفیر دانشجویان ایرلند

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 139314

یک دانشجوی شهروند افغانستان به‌عنوان سفیر دانشجویان بین‌المللی کشور ایرلند انتخاب شده است.

این دانشجوی افغانستانی نصرت‌الله تابان نام دارد و روز جمعه، ۲۹ ثور، سفیر دانشجویان بین‌المللی در ایرلند انتخاب شده است.

وزارت تحصیلات عالی جمهوری ایرلند به‌تازه‌‌گی ۶۵ تن از دانشجویان فعال و محققان خارجی را که در ۲۰ دانشگاه این کشور مصروف تحصیل و تحقیق هستند، به‌عنوان سفیران بین‌المللی در دانشگاه‌های ایرلند معرفی کرده است.

هدف از این اقدام وزارت تحصیلات عالی جمهوری ایرلند، انتخاب چهره‌ها و محققان فعال و معرفی فرصت‌های فوق‌العاده این کشور به جهانیان گفته شده است.

نصرت‌الله تابان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مطالعات رسانه‌ای و ارتباطات در دانشگاه MaryImmzculate College (MIC) شهر لمریک جمهوری ایرلند مصروف تحصیل است.

او در سال گذشته میلادی در یک رقابت بین‌المللی توانست بورسیه تحصیلی جمهوری ایرلند را به‌دست آورد و در این مدت، برنامه‌های سودمند علمی را در مورد افغانستان در چارچوب کنفرانس‌ برگزار کرده است.

گفته می‌شود که یکی از کنفرانس‌های تابان زیر نام «زنان و آموزش با محوریت افغانستان» در ماه مارچ سال جاری میلادی با حضور چهره‌های مهم فرهنگی و سیاسی افغانستان و ایرلند، برگزار شد.

در پی فعالیت‌های این دانشجوی اهل افغانستان، قرار است جمهوری ایرلند در سال آینده چند بورسیه تحصیلی اختصاصی را برای دختران افغانستان اعلام کند.

این نخستین بار است که یک دانشجوی افغانستانی به‌عنوان سفیر دانشجویان بین‌المللی در جمهوری ایرلند انتخاب می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟