امید میثم: در برکناری احمد ضیاء مسعود با ریاست اجرایی مشوره ای صورت نگرفته است

  • انتشار: ۳۰ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 21037

مقامات در ریاست اجرائی می‌گویند که اشرف غنی رئیس جمهور در رابطه به برکناری احمد ضیاء مسعود نماینده خاص رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب با آنان مشوره نکرده است.

امید مثیم معاون سخنگوی ریاست اجرائی گفته است که رئیس اجرائی قبل از اعلام این فیصله، اصلاً در این مورد آگاهی نداشت.

آقای میثم افزود “در رابطه به برکناری احمدضیا مسعود نماینده خاص رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، از سوی رئیس جمهور با رئیس اجرائی هیچ صلاح و مشوره‌ای نشده است”.

اشرف غنی رئیس جمهور، با صدور فرمانی احمدضیا مسعود نمایندۀ خاص خود در امور اصلاحات و حکومتداری خوب را از وظیفه‌اش برطرف کرد.

این فیصلۀ رئیس جمهور با واکنش تند احمدضیا مسعود مواجه گردید. آقای مسعود روز سه شنبه در کابل به خبرنگاران گفت که رئیس جمهور حق برکناری وی را ندارد و باید این فیصله‌اش را پس گیرد.

ریاست جمهوری افغانستان، دلیل برکناری آقای مسعود را بی‌کفایتی وی در امور کاری، خواند. شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری، در مورد اظهارات آقای مسعود، گفت هدف از برکناری‌ها و مقرری‌ها از سوی رئیس جمهور، بالابردن کارآمدی ادارات دولتی است.

آقای مرتضوی افزود “هرنوع عزل و نصبی که در اداره‌های دولتی صورت می‌گیرد، برمبنای قانون اساسی و صلاحیت‌های رئیس جمهور افغانستان است. هدف اساسی از هرنوع عزل و نصب‌ها بالا بردن مؤثریت و کارآمدی در اداره‌های حکومتی است”.

احمدضیا مسعود گفته است که در حال حاضر برای دریافتن راه حل معقول، با هوادارانش در حال مشوره و رای‌زنی است و پس از آن در مورد اقدامات آینده فیصله خواهد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟