امضای ۱۳ تفاهمنامه میان پاکستان و ترکیه/ حمایت عمران خان از حمله نظامی ترکیه به سوریه

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 77762

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سفر خود به پاکستان ۱۳ تفاهم‌نامه همکاری را در زمینه های گوناگون با مسئولین این کشور به امضا رساند.

به نقل از جیو تی‌وی؛ گزارش‌ها حاکی است مسئولین دو کشور کمیسیون ویژه همکاری‌های استراتژیک پاکستان و ترکیه را تشکیل دادند و اردوغان و عمران‌خان به‌نمایندگی از دو کشور تفاهم‌نامه‌ها را امضا کردند.

این تفاهم‌نامه‌ها در خصوص گسترش تجارت مشترک، راه‌آهن، حمل‌ونقل، خدمات پست، زیرساخت‌ها، گردشگری، فرهنگ، و مواد غذایی است.

اردوغان در نشست خبری مشترک خود با عمران‌خان به لزوم گسترش روابط تجاری میان دو کشور تأکید کرده گفت: در نظر داریم به‌زودی حجم روابط اقتصادی خود به پاکستان را به بیش از ۵ میلیارد دالر برسانیم.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز ضمن قدردانی از حمایت اردوغان اظهار داشت: «اگر ترکیه از سوریه مورد حمله قرار می‌گیرد. پاکستان در این زمینه از ترکیه حمایت می‌کند».

وی افزود:«توافق‌های استراتژیک ترکیه و پاکستان باعث گسترش بیشتر روابط طرفین خواهد بود. پاکستان در هر شرایطی به حمایت از ترکیه ادامه خواهد داد».

گفته می شود یکی از مهم‌ترین تفاهم‌نامه‌هایی که میان دو کشور امضا شده تفاهم‌نامه نظامی و همکاری‌های مشترک در این خصوص بود که توسط سران دو کشور به امضا رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟