امریکا ۳۲۷ میلیون دالر به مردم افغانستان کمک می‌کند

  • انتشار: ۲ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 133274

وزارت امور خارجه امریکا گفته است که نزدیک به ۳۲۷ میلیون دالر را به‌عنوان کمک‌های بشردوستانه، به افغانستان می‌فرستد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا روز جمعه، ۱ میزان، اعلام کرده است که ۱۱۹ میلیون دالر آن از طریق دفتر جمعیت پناهنده‌گان و مهاجرت این وزارت ارایه می‌شود.

در اعلامیه آمده است که ۲۰۸ میلیون دالر دیگر از طریق دفتر کمک‌های بشردوستانه آژانس توسعه امریکا به افغانستان کمک‌ می‌شود.

در اعلامیه ذکر شده است که این کمک‌ برای فراهم‌سازی سرپناه، مراقبت‌های صحی، جابه‌جایی دوباره بی‌جا شده‌گان داخلی، حفاظت، سلامت بارداری و مادر، نجات زنده‌گی، خدمات پیش‌گیری و پاسخ به خشونت‌های مبتنی بر جنسیت، ارایه می‌شود.

گفته می‌شود که کمک‌های مالی برای حمایت از صحت، تغذیه، آزمایش ویروس کرونا و واکسیناسیون به پناهنده‌گان افغان در کشور‌های همسایه نیز ادامه خواهد یافت.

وزارت خارجه امریکا علاوه کرده است که از زمان حاکمیت طالبان در افغانستان، کمک‌های این کشور به افغانستان و کشور‌های همسایه به ۱.۱ میلیارد دالر رسیده است.

این وزارت گفته است که آنان به مردم افغانستان متعهد هستند و همچنان از سایر اعضای جامعه بین‌المللی خواسته‌اند که به تعهدات‌ ۳۱ مارچ برای حمایت از مردم افغانستان متعهد باشند.

این در حالی است که چندی پیش وزارت‌های خارجه و دارایی امریکا اعلام کردند که در هماهنگی با شریکان بین‌المللی‌شان، از جمله دولت سویس و کارشناسان اقتصادی افغانستان، برای حفظ و مدیریت ۳.۵ میلیارد دالر ذخیره بانک مرکزی افغانستان، «صندوق افغانستان» را در جینوا ایجاد کرده‌اند.

در اعلامیه مشترک وزارت‌های خارجه و دارایی امریکا آمده است که این صندوق به منظور مصرف پول به نفع مردم افغانستان و عدم دسترسی طالبان و دیگر گروه‌های تندرو به آن، ایجاد شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟