امریکا نگران حملات تلافی جویانه طالبان

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 13722

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که واشنگتن پس از هدف قرار دادن «ملا اختر منصور» در پاکستان منتظر عملیات تلافی‌جویانه طالبان در تابستان پیش رو است.

واشنگتن پست  در مطلبی نوشته است؛ یک مقام وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت: مقامات در واشنگتن پس از هدف قرار دادن «ملامنصور» رهبر سابق طالبان در پاکستان انتظار دارند تا طالبان عملیات تلافی‌جویانه خود را در تابستان انجام دهند.

هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا چند هفته قبل ملا اختر منصور را در پاکستان هدف قرار دادند و «ملا هیبت‌الله» به عنوان رهبر جدید این گروه انتخاب شد.

بر اساس گزارش‌ها، طالبان پس از کشته شدن ملا اختر منصور حملات خود را در برخی از نقاط افغانستان به ویژه جنوب این کشور افزایش دادند.

این مقام ارشد آمریکایی ادامه داد: مشخص نیست که نیروهای اندک آمریکایی در افغانستان حتی پس از اختیارات عملیاتی جدید، چه تاثیری می‌توانند داشته باشند؟

وی افزود: سال 2016 میلادی با درگیریها در هلمند و سلسله حملات انتحاری در کابل ناآرام بوده است.

باراک اوباما روز گذشته اختیارات جدیدی را به نیروهای کشورش در افغانستان داد که بر اساس آن این نیروها می‌توانند در میادین جنگ نیروهای امنیتی افغان را همراهی و در جنگ‌ها شرکت کنند.

همچنین نیروهای هوایی آمریکا نیز اختیارات بیشتری را در انجام حملات هوایی علیه طالبان و دیگر گروه‌ها کسب کردند.

در حال حاضر حدود 9800 نیروی آمریکایی در افغانستان حضور دارند که بر اساس برنامه کنونی قرار است این تعداد تا پایان سال جاری میلادی به 5500 نظامی کاهش یابند.

با این حال، «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان به تازگی تحقیقات سه ماهه خود را تکمیل کرده و قرار است به مقامات ارشد کشورش در مورد افزایش یا کاهش نیرو پیشنهاد دهد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟