امریکا با فروش 23 میلیارد دالر اسلحه در صدر فروشندگان جنگ افزار در جهان قرار دارد

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 13775

یک موسسه خدمات اطلاعاتی آمریکا درگزارش سالانه خود نوشته است که آمریکا در سال 2015 با صدور 23 میلیارد دالر اسلحه به سایر کشورهای جهان همچنان در مقام اول صادر کنندگان اسلحه قرار دارد.

موسسه خدمات اطلاعاتی’ای اچ اس’ درگزارش تازه خود تحت عنوان ‘گزارش سالانه مبادلات دفاعی’ نوشته است که آمریکا در سال 2015 بالغ بر 23 میلیارد دالر سلاح به کشور های جهان و بویژه به منطقه خاور میانه صادر کرده است.

موسسه مذکور در همین گزارش یاد آور شده است که مجموع مبادلات در بازار های دفاعی جهان در سال گذشته با افزایش 6 میلیارد و 600 میلیون دالر نسبت به سال پیش از آن به 65 میلیادر دالر افزایش یافته که نزدیک به 33 در صد از حجم این صادرات را آمریکا و وزارت دفاع این کشور بعهده داشته است.

برهمین اساس حجم اینگونه صادرات از سوی آمریکا در قیاس با گزارش همین موسسه خدمات اطلاعاتی در آغاز ریاست جمهوری اوباما در سال 2009 بالغ بر 10 میلیادر دالر افزایش پیدا کرده است.

بن مورس تحلیلگر ارشد این موسسه نوشته است که مبادلات در بازار های دفاعی جهان در سال های 2014 تا 2015 شاهد بیشترین افزایش های تاریخ خود بوده و در همین سال ها میزان صادرات اسلحه کشور فرانسه از 8 میلیارد دالر به 18 میلیارد دالر رسیده است.

بر اساس همین گزارش درصورتی که روند افزایش صادرات فرانسه به همین منوال ادامه پیدا کند فرانسه با تسلط بیشتر در بازار های صدور اسلحه روسیه را پشت سر خواهد گذاشت و تا سال 2018 به مقام دوم صادرکنندگان اسلحه در جهان دست پیدا خواهد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟