امروز عزای عمومی در سراسر کشور

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21159

اشرف غنی رئیس جمهور، به پاس ارج نهادن به مقام والای ده ها تن از شهدای حمله تروریستی لشگر ارتش، امروز (یکشنبه) را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

رئیس جمهور روز شنبه با صدور فرمانی اعلام کرد که روز یکشنبه برای تکریم شهیدان حادثه تروریستی در قول اردوی 209 شاهین، عزای عمومی اعلام می شود و پرچم افغانستان در تمامی نمایندگی های سیاسی این کشور در جهان به حالت نیمه افراشته درآید.

رئیس جمهوری افغانستان در این فرمان اضافه کرده است که مراسم بزرگداشت شهیدان این حمله فردا در مسجد ارگ و مساجد سراسر کشور برگزار شود.

اما سفر اشرف غنی به بلخ واکنش تعدادی را برانگیخته است و گفته اند که فرمانده کل نیروهای مسلح پاسخ قاطع و حرفه‌ای به یک شکست امنیتی می‌دهد. فرمانده کل نیروهای مسلح و رییس‌جمهور افغانستان، باید پیش از سفر به محل حادثه، فرمانده قول اردوی شاهین را برکنار می‌کرد.

رییس‌جمهور باید فرمانده قول اردو را با آمران کشف، ضد استخبارات و فرمانده گارنیزیون محافظ قول اردوی شاهین خانه‌نشین می‌کرد و امر توقیف‌شان را می‌داد. رییس‌جمهور باید به کشف وزارت دفاع و امنیت ملی دستور می‌داد که از این آقایان تحقیق کنند.

حمله عصر روز جمعه به قول اردوی 209 شاهین در شمال حدود 150 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته و مدعی شده که در واکنش به کشته شدن شماری از فرماندهان این گروه در عملیات ارتش در ولایت های بغلان و کندز دست به این حمله زده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟