امروز دو رهبر متخاصم حکومت وحدت ملی برای حل اختلافات دیدار می کند

  • انتشار: ۲۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 14967

به‌دنبال بالا گرفتن اختلافات و تنش‌های جدید سیاسی میان رهبران حکومت وحدت ملی، قرار است امروز (چهارشنبه) اشرف ‌غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور به منظور حل این اختلافات و تنش‌ها باهم دیدار و گفتگو کنند.

اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله بیشتر از یک هفته است که در نشست‌های دولتی یک‌دیگر را ندیده‌اند. همچنان این دو رهبر طی سه ماه گذشته نشست دوجانبه نداشته‌اند.

عبدالله گفته که در این نشست همه موضوعات را به گونه صریح با آقای غنی مطرح خواهد کرد.

جمهوری و رییس اجرایی در دو سال گذشته باهم اختلاف داشتند. اما این اختلافات زمانی رسانه‌یی شد که عبدالله عبدالله در دیدار با شماری از جوانان به شدت از آقای غنی انتقاد کرد.

عبدالله عبدالله گفت که کسی که حوصله بحث ندارد، لیاقت ریاست را هم ندارد.

رییس اجرایی هم‌چنین گفت که اشرف‌ غنی در تقرر افراد جدید در پست‌های مهم دولتی و با مشورت نمی‌کند. آقای عبدالله با اشاره به انتصاب یک شهردار افزود از ولایتی که او در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نزدیک به چهارصد هزار رای به‌دست آورد، در انتصاب شهردارش با وی هیچ‌گونه مشورت نشده است.

او همچنان در روزهای بعدی با متحدان سیاسی خویش نشست‌هایی را برگزار کرد. عبدالله گفت که دیگر روش انعطاف و گذشت را عوض می‌کند و با چهره نو ظاهر خواهد شد.

با این‌ حال، بروز تنش‌ها و جنجال‌های سیاسی تازه میان رهبران حکومت وحدت ملی، نگرانی‌ها در مورد بدتر شدن وضعیت جاری در کشور را در میان مردم بیشتر ساخته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟