امروز در افغانستان ماتم ملی اعلام شد

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 36266

بعد از حمله مرگبار روز گذشته در کابل که منجر به جان باختن بیش از 95 تن و زخمی شدن بیش از  180 تن شد، ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای امروز (یکشنبه) را در سراسر کشور و نمایندگی های افغانستان در خارج از کشور را ماتم ملی اعلام کرد.

ارگ ریاست جمهوری در بیانیه خود گفته است، طی روزهای اخیر تروریستان با انجام حملات جنایتکارانه در کابل و ولایات ننگرهار و قندهار، شماری از هموطنان ما را شهید و زخمی کردند و مردم ما را به گلیم غم و ماتم نشاندند.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ دولت جمهوری اسلامی افغانستان به منظور غمشریکی با خانواده های ماتم رسیده و ادای احترام به آنان، امروز را ماتم ملی اعلام می کند و بیرق افغانستان در سراسر کشور و نمایندگی های سیاسی در خارج از افغانستان به حالت نیمه افراشته در آورده می شود.”

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری گفته شده است “جمهوری اسلامی افغانستان به منظور رسیدگی بهتر به مجروحین رویدادهای متذکره و خانواده های شهدا، فردا را تنها در کابل رخصتی عمومی اعلام می دارد. همچنان پس فردا (سه شنبه) بخاطر اتحاف دعا به روح شهدای رویدادهای اخیر تروریستی، مراسم ختم های قرآن عظیم الشان در سراسر کشور برگزار می گردد.”

روز گذشته کابل در آغاز هفته شاهد یکی از خونین‌ترین حوادث تروریستی بود. تروریست انتحاری با استفاده از آمبولانس، در نزدیکی چهاراهی صدارت، حمله انتحاری‌ای را صورت داد که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

هرچند ساعاتی پس از وقوع حادثه‌ی تروریستی، آمار رسمی قربانیان ۶۳ کشته و ۱۵۱ زخمی را نشان می‌داد، ولی منابع رسمی از جمله وزارت صحت در پایان روز کشته شدن ۹۵ تن و زخمی شدن ۱۵۸ تن را تأیید کردند. هر چند منابعی می گویند که آمار جان باختگان این حادثه بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟